۵+۱ بسته صهیونیست‌ها را روی میز مذاکرات نگذارد

آصفری با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران با ۱+۵:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تعیین زمان دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: اگر ۱+۵ بسته صهیونیست‌ها را روی میز مذاکرات قرار ندهد،مذاکرات نتیجه بخش خواهد بود.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعیین زمان دور جدید مذاکرات ایران با ۱+۵ در اواخر ماه اوت،گفت: متأسفانه زمانی که نشست‌های قبلی ایران با ۱+۵ را بررسی می‌کنیم متوجه خواهیم داشت که در مذاکرات گذشته دستاوردی عاید ملت ایران نشد، لذا اینکه غربی‌ها بخواهند در این دور از گفتگو‌ها نیز با دستور و بسته کار،آمریکا و به ویژه اسرائیلی‌ها وارد مذاکرات شوند این دور از نشستها نیز مطمئنا به نتیجه نخواهند رسید.

وی در ادامه با تأکید براینکه زمانی مذاکرات و گفتگوها نتیجه‌بخش است که ۱+۵ بسته صهیونیست‌ها و آمریکا را روی میز مذاکره نگذارد،افزود: ۱+۵ باید بسته پیشنهادی خود را طرح کند،چراکه قرار نیست ملت ایران در سلطه‌ای که صهیونیست‌ها به دنبال‌آن هستند از نعمت انرژی هسته‌ای منع شوند، لذا ۱+۵ باید متوجه باشد، اگر قرار است گفتگویی صورت بگیرد بایستی دغدغه ملت ایران که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است را مدنظر خود قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: در غیر این صورت این مذاکرات غیر از آنکه وقت تلف‌کنی است هیچ دستاوردی برای ۱+۵ و ایران نخواهد داشت.

آصفری با اشاره به بازدیدهای مکرر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از صنایع و سایت های هسته‌ای ایران،گفت: ایران انرژی هسته‌ای را صرفا برای مصارف صلح آمیز اقتصادی، دارویی، کشاورزی و … می‌خواهد و آژانس نیز فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان را بارها تأکید کرده است،لذا اگر ۱+۵ با این دیدگاه به پای میز مذاکرات بیاید مطمئنا خروجی آن نیز هم به نفع ۱+۵ و هم به نفع ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: اما اگر ۱+۵ بخواهد با این عنوان در مذاکرات حضور یابد که ملت ایران را از نعمتی که با تلاش دانشمندان جوانمان به آن دست پیدا کردیم منع کند، گفتگوها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس تاکید کرد:اگر قرار است نشست ۱+ ۵ با ایران، برد-برد باشد، این گروه بایستی نظرات خود را مطرح کند،نه حرف صهیونیسیت‌ها را، چراکه ملت ایران رژیم صهیونیستی را یک رژیم غاصب می‌داند و در مقابل‌ آن نیز ایستاده است و قرار نیست خواسته‌های این رژیم غاصب که از طریق ۱+۵ مطرح می‌شود  از سوی ایران تمکین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه به خواست ۱+۵ درباره تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد از سوی ایران اشاره کرد و گفت: اگر ۱+۵ت ضمین دهد که اورانیوم با درجه غنی‌سازی ۲۰ درصد را برای کشورمان تأمین کند که فبه‌المراد در غیر این صورت از آنجایی که ما به اورانیوم ۲۰ درصدی برای مصارف درمانی و  پزشکی نیازمند هستیم و برای تأمین نیاز خود نیز مشکلی ندارم،مطمئنا از این موضوع عقب‌نشینی نخواهیم کرد و قرار نیست که با توجه به خواسته‌های غربی‌ها وقت سوزی کنیم و منتظر مجوز غرب و آمریکا باشیم.

انتهای پیام/ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.