” ۵+۲ ” طنز سیاسی دو کشور عربی

فروردین ۱۴۰۳

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه عربستان و قطر خواستار حضور در مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران می باشند، گفت:۲+۵ در ادبیات سیاسی این مذاکرات جایی نخواهد داشت.

 “حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به درخواست کشور‌های عربی برای حضور در مذاکرات ۵+۱ با ایران گفت: درخواست این کشورها برای حضور در مذاکرات ایران کاملا رد شده و مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: ۲+۵ یک طنز سیاسی است و در ادبیات سیاسی مذاکرات ایران و ۱+۵ جایی نخواهد داشت.

هانی‌زاده با بیان اینکه ادعای عربستان و قطر در این راستا راه به جایی نخواهد برد،اضافه کرد: جایگاه و وزن این کشورها در حدی نیست که در کنار ۱+۵ و ایران قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه این کشورها در رابطه با موضوع هسته‌ای از اطلاعات کافی برخوردار نیستند افزود:  این پرونده بین ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی است، بنابراین این کشورها نمی‌توانند در این حوزه وارد شوند، در نتیجه طرح این موضوع برای باج‌گیری از کشورهای غربی و نوعی بازی سیاسی  است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان،جایگاه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را در این مسیر ناممکن دانست وخاطرنشان کرد: این کشورها نباید در کنار جمهوری اسلامی ایران و ۵ کشور دارای حق وتو قرار بگیرند و دربارهٔ مسائل آن نظر دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.