۵۲ هزار میلیارد ریال یارانه بخش تولید در لایحه بودجه

نوشته شده در تاریخ ۲۷/آذر/ – ۱۱:۴۲ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

خبرگزاری : معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در لایحه بودجه میزان ۵۲ هزار میلیارد ریال یارانه بخش تولید، بهبود حمل و نقل، بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و جلوگیری از آلودگی محیطی پیش بینی شد.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، علی یزدانی با بیان آن که تخصیص بودجه براساس مأموریت وزارتخانه ها متفاوت است، افزود: رسالت وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه است، یعنی باید زیرساخت توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت را فراهم کند و چون این وزارتخانه مجری نیست، لذا اعتبارات عمرانی در قالب اعتبارات طرحهای تملک دارائی های سرمایه ای و ردیف ها به آن اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: این وزارتخانه در قالب طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای و ردیف ها به بعضی از سرمایه گذاری های موجود یا در حال احداث در قالب طرح های تحت عنوان تملک دارایی سرمایه ای حمایت می کند.

او حقوق دولتی معادن و حق انتفاع را از جمله منابع عمده درآمدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: برای سال آینده ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن پیشنهاد دادیم که از این میزان طبق قانون و در قالب تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون معادن باید ۶۵ درصد آن معادل ۹۷۵ میلیارد تومان به این وزارتخانه تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: همچنین بابت توسعه زیرساختهای معدنی که در شهرستانهای مربوطه قرار دارند ۱۵ درصد، سه درصد به نظام مهندسی معدن و ۵ درصد به صندوق حمایت از فعالیت های معدنی و ۱۲ درصد نیز جهت بازسازی عرصه مناطق واگذار شده به جهادکشاورزی در قالب قانون معادن باید پرداخت شود.

یزدانی با بیان اینکه حقوق دولتی معادن قانونی است و لازم الاجراست، گفت: متأسفانه در سال جاری بیش از ۲۲ درصد از ۶۵ درصد در قانون بودجه ۹۳ به ما تخصیص داده نشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.