۵۲ کیلومتر از آزاد راه تهران – شمال بهره برداری می شود

۵۲ کیلومتر از آزاد راه تهران – شمال بهره برداری می شود

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از بهره برداری ۵۲ کیلومتر از آزاد راه تهران – شمال تا پایان دولت دهم در قالب طرحهای مهر ماندگار خبر داد.

به نقل ازمهر  احمد صادقی اظهار داشت: قطعه چهار آزاد راه تهران شمال به طول ۲۰ کیلومتر از چالوس تا مرزن آباد در ماههای آینده بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند پیشرفت این مسیر مطلوب است، افزود: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین در این محدوده در حال فعالیت هستند تا حداقل دو ماه آینده قطعه چهارم به طورکامل بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: اکنون عملیات قطعه یک آزاد راه تهران – شمال بطول ۳۲ کیلومتر درحال اجرا است و این قطعه در سال آینده بهره برداری خواهد شد.

صادقی، طول آزاد راه تهران -شمال را حدود ۱۲۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: به طور حتم با بهره برداری از این مسیر ترافیک و زمان سفر تهران به شمال کشور کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای قطعه چهار آزاد راه تهران شمال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: پیش بینی اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که مازاد این اعتبار در قطعه یک این آزاد راه هزینه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، روند قبلی عملیات اجرایی در قطعات دوم و سوم آزاد راه تهران شمال را نامناسب بیان کرد و افزود: متاسفانه بنیاد مستضعان به عنوان پیمانکار در سالهای گذشته، فعالیت جدی برای احداث این بخش از آزادراه تهران – شمال نداشته است.

صادقی افزود: سیاست های قبلی این وزارتخانه و کم کاری بنیاد مستضعفان از مهمترین عوامل کندی احداث این قطعات بوده و با جلساتی با حضور مسئولان بنیاد مستضعفان برگزار شده و هر دو طرف مصمم به انجام این کار مهم هستند.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.