بهره‌برداری از 52 باب جایگاه “سی‌ان‌جی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بهره‌برداری از ۱۵۲ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی تا پایان امسال جزو برنامه‌های شرکت ملی پخش است که ۵۲ باب آن تاکنون راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است و هم اکنون ۲۲۲۰ باب جایگاه سی ان جی در نقاط مختلف کشور فعالیت می کند.

مصطفی کشکولی افزود: تا پایان امسال نیز برای احداث صد باب جایگاه جدید برنامه ریزی شده است و با بهره برداری از آنها شمار مجاری عرضه سی ان جی کشور به ۲۳۲۰ باب خواهد رسید.
وی گفت: تا پایان سال گذشته مجموع جایگاههای سی ان جی احداث شده در کشور ۱۹۷۰ باب بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، توسعه جایگاههای سی ان جی در کشور
را اقدمی موثر برای بهبود شرایط زیست محیطی خواند و افزود: هم اکنون روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور جایگزین ۲۱ میلیون لیتر بنزین شده است و تا پایان امسال با احداث جایگاههای جدید به ۲۳ میلیون لیتر افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: افزایش دو برابری کارمزد جایگاهداران، پرداخت ۱۲۰ تومان کارمزد (به ازای فروش هر متر مکعب سی ان جی) به بخش خصوصی برای ساخت جایگاه در کلانشهرها و پرداخت کارمزد ۱۴۰ تومانی (به ازای فروش هرمتر مکعب سی ان جی) به این بخش برای ساخت جایگاه سی ان جی در دیگر شهرها را از جمله اقدامهایی برشمرد که با نگاه بهبود شرایط زیست محیطی انجام شده است.

به گفته کشکولی امضای تفاهمنامه تامین قطعات هزار باب جایگاه سی ان جی با نماینده انجمن سازندگان کمپرسورهای سی ان جی و احداث سالانه ۲۰۰ باب جایگاه (مجموع هزار باب) در کشور نیز اقدامهای دیگری هستند که همسو با توسعه صنعت سی ان جی و ایجاد شرایط بهتر زیست محیطی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، همچنین توزیع بنزین پاک در برخی کلانشهرها از جمله تهران، کرج، اراک و تبریز را نیز اقدام موثر دیگری در زمینه سالم سازی محیط زیست برشمرد و گفت: هم اکنون ۱۴ میلیون لیتر بنزین پاک در این کلانشهرها توزیع می شود و با افزایش تولید آن،توزیع این فرآورده نفتی در کلانشهر اصفهان نیز آغاز می شود.

به گفته کشکولی توزیع نفتگاز یورو ۴ به میزان ۶ میلیون لیتر در روز نیز گام مهم دیگری درجهت بهبود محیط زیست است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.