۵۳ تفاهم نامه با هیات تجاری تاجیکستان امضا شد

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۲:۲۴:۰۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن وتجارت خراسان شمالی از انعقاد ۵۳ تفاهمنامه با هیئت تجاری تاجیکستان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  داوود زاده افزود: این تفاهمنامهها در بخشهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی به امضای طرفین رسیده است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دور از مذاکرات تجاری تجار تاجیکستانی با واحدهای تولیدی و صنعتی استان افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی تجار تاجیک برای افزایش مبادلات اقتصادی با این استان انجام شد.
داوودزاده  پیشبینی کرد تعداد تفاهمنامههای هیئت تجاری تاجیکستان با این استان در دور دوم مذاکرات افزایش یابد.
وی همچنین با اشاره به بازدید هیئت تاجیک از شهرستانهای اسفراین، شیروان، بجنورد، تصریح کرد: طی این سفرها هیئت تجاری تاجیکستان از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستانها بازدید کردند. نخستین هیئت تجاری پذیرش شده در خراسان شمالی در سال جاری اواخر هفته گذشته به منظور افزایش مبادلات اقتصادی به این استان سفر کردند.
این هیات شامل ۱۲ نفر از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و بازرگانان بخش های ساختمانی، کشاورزی و نساجی تاجیکستان است.
براساس برنامه تدوینی هیات تجاری تاجیکستان در سفر به شهرستان های استان خراسان شمالی نشست هایی را با فرمانداران برای انجام توافقات تجاری خواهند داشت.
برگزاری همایش اقتصادی ایران – تاجیکستان با شرکت بازرگانان ایرانی و تاجیک در تاریخ ۱۰ خردادماه جاری از دیگر برنامه های مورد نظر برای سفر یک هفته ای این هیات تجاری به خراسان شمالی است.
سال گذشته استان خراسان شمالی ۵۰۰ هزار دلار کالا به تاجیکستان صادر کرده است.
 علاوه بر هیات تجاری تاجیک هیاتهایی از چین، افغانستان و ترکمنستان سال جاری به استان خراسان شمالی سفر می کنند.
همچنین برای اعزام چهار هیات تجاری خراسان شمالی به کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان و تاجیکستان برنامه ریزی شده است.
برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در این چهار کشور از دیگر برنامه ها برای سال ۹۱ در راستای توسعه صادرات کالاهای تولیدی خراسان شمالی است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۴۲۴۰۷۰۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.