۵۳۰ برنامه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب

جام جم آنلاین: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برگزاری بیش از ۵۳۰ برنامه در قالب های متنوع به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب خبر داد و گفت: کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، نرگس معدنی پور  از برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب خبر داد و گفت: شهرداری تهران بیش از ۵۳۰ برنامه در قالب های متنوع در سطح محلات شهر تهران به منظور سالم سازی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح بینش دینی دختران و بانوان شهروند در زمینه عفاف و حجاب برگزار می کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد که این مهم در تمامی برنامه های اداره کل امور بانوان دیده شده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به برگزاری ۴۵۴ کارگاه و نشست عفاف و حجاب در سطح محلات شهر تهران، اظهارداشت: این کارگاهها از ۱۵ تیر آغاز شده است که تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از بانوان، دختران، کودکان شهروند و پرسنل شهرداری تهران برگزار می شود.

وی با بیان آنکه کارگاه های آموزشی برای مخاطبین مختلف بصورت مجزا تشکیل خواهد شد، افزود: مخاطبین شامل دختران و بانوان ۱۵ الی ۲۵ سال، دختران و بانوان ۲۵ الی ۳۵ سال، دختران گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال که به دلیل رشد روانی و جسمانی، این گروه نیاز به آموزش های خاص دارند و همچنین مادران و مربیان مهد کودک ها، به دلیل اهمیت تعمیق عفاف و حجاب از سنین پایین توسط آموزش است، می باشد.

معدنی پور اضافه کرد: تعداد ۵۹ اردوی آموزشی و تفریحی نیز برای سه هزار نفر از بانوان و دختران تهرانی در حال اجراست که نشست های عفاف و حجاب همراه با پرسش و پاسخ توسط اساتید مجرب در این اردوها انجام خواهد شد و مکان های مختص بانوان چون شهربانوها، پارک های بانوان و … و مزار شهدای گمنام برای اردوها در نظر گرفته شده تا علاوه بر فراهم کردن حضور بانوان محجبه در مکان هایی که احتمالا جوانان بیشتری در آن حضور دارند، زمینه جذب جوانان حاضر در محل به مباحث عفاف و حجاب و مشاوره ایجاد شود.

وی با بیان آنکه همایش هایی نیز به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با حضور ۱۰هزار شهروند برگزار خواهد شد، گفت: در ۲۱ تیرماه که مصادف با روز ملی عفاف و حجاب است، ۲۴ همایش در سطح مناطق بیست و دوگانه برگزار خواهد شد که شامل سخنرانی، نمایشگاه، غرفه های مشاوره و برگزاری مسابقه خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: تمامی برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با موضوع های، مبانی حجاب در قرآن و معارف اهل بیت (س)، عفاف و حجاب و تاثیر آن در تحکیم بنیان خانواده شامل همسرداری و فرزندپروری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه، محیط کار و مهمانی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی شامل ترویج مد و البسه اسلامی، ایرانی با توجه به رویکرد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین زیبایی های عفاف و حجاب، اجرا خواهد شد. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.