۵۵ دانشگاه کشور هیات ممیزه مستقل دارند

‘مهدی ایرانمنش’ روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ایجاد هیات ممیزه نیازمند شرایط و ضوابط خاصی است که دانشگاه ها بدون آن نمی توانند نسبت به راه اندازی هیات ممیزه مستقل اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه دانشگاه ها تعداد اعضای هیات علمی با مرتبه استاد تمام و دانشیار خود را به میزان مشخصی برسانند وزارت علوم به آنها مجوز هیات ممیزه خواهد داد و در این راه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون وزیرعلوم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته، شرایط ایجاد هیات ممیزه برای دانشگاه ها بسیار تسهیل شده و به حداقل رسیده است تا بتوانند با احراز آنها دارای هیات ممیزه مستقل شوند.

وی آمار دانشگاه های دارای هیات ممیزه مستقل را حدود ۵۵ مورد ذکر کرد و گفت: بقیه دانشگاه ها یا هیات ممیزه ندارند یا دارای هیات ممیزه مشترک هستند به نحوی که سعی شده به دو یا سه دانشگاه که در کنار هم، شرایط لازم را به دست می آورند یک هیات ممیزه مستقل داده شود تا بتوانند استقلال خود را حفظ کنند.

ایرانمنش به دانشگاه های فاقد هیات ممیزه توصیه کرد هرچه سریعتر با جذب اعضای هیات علمی جدید و فراهم کردن زمینه ارتقای اعضای هیات علمی موجود، شرایط لازم برای ایجاد هیات ممیزه برای خود را ایجاد کنند.

درحال حاضر نزدیک به ۲۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در سراسر کشور فعال هستند.

هیات های ممیزه در دانشگاه‌ها به منظور رسیدگی و اظهار نظر نسبت به صلاحیت علمی داوطلبان اعم از تبدیل وضع استخدام اعضای هیات علمی، ارزیابی کیفیت انجام وظایف آموزشی، پژوهشی و بررسی فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی،‌تدوین و اصلاح سرفصل دروس و برنامه‌ریزی کلان آموزشی و همچنین مسائل مختلف اعضای هیات علمی مانند ارتقاء‌و بورس تشکیل می شوند.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۶۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.