۵۵ درصد بازار بیمه کشور در اختیار شرکت های غیردولتی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۵۵ درصد بازار بیمه کشور در اختیار شرکت های غیردولتی است.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران   رحیم مصدق با اشاره به افزایش سهم بخش خصوص در صنعت بیمه کشور، افزود:صنعت بیمه به لحاظ اجرای سیاست های خصوصی سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی عملکرد قابل توجهی داشته است.
وی با اشاره به اینکه از ۲۸ شرکت بیمه کشور ۲۷ شرکت خصوصی است، گفت: با آزاد سازی قیمت گذاری در صنعت بیمه شاهد افزایش رقابت و کاهش نرخ های بیمه هستیم.
 مصدق با اعلام اینکه صنعت بیمه کشور با ۱۳۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه صادره در سال ۹۱ بالاترین رشد حق بیمه را در دنیا داشت، افزود: حق بیمه سرانه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال افزایش یافت.
وی با اشاره به افزایش دارندگان بیمه تکمیلی درمان به ۲۰ میلیون نفر در کشور گفت: از ۱۴ میلیون پرونده خسارتی پرداخت شده در سال قبل هفت میلیون پرونده مربوط به بیمه تکمیلی درمان است.
وی ضریب نفوذ بیمه(سهم درآمد بیمه از تولید ناخالص ملی) در کشور را دو درصد اعلام کرد.
مصدق با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه از مهمترین شاخصه های توسعه بیمه است، گفت: در واقع سهم بیمه های بازرگانی از اقتصاد کشور دو درصد است.
وی میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا را هفت و نیم درصد اعلام کرد و افزود: ایران از نظر ضریب نفوذ بیمه در منطقه در رتبه پنجم و در دنیا در رتبه ۶۶  قرار دارد.
وی اشتغال زایی صنعت بیمه را قابل توجه دانست و اعلام کرد: شرکت های بیمه کشور با ۸۶۱ شعبه و ۳۴هزار نمایندگی برای ۸۷ هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران همچنین با اشاره ب ایجاد سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) در کشور گفت: با راه اندازی این سامانه و امکان انتقال اطلاعات، آمار و ارقام شرکت های بیمه به صورت الکترونیکی به بیمه مرکزی به صورت برخط(آنلاین)، سرعت انتقال اطلاعات شرکت های بیمه و بیمه گذاران به بیمه مرکزی افزایش یافته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.