۵۵ درصد پرونده ها در تهران سرقت‌های اینترنتی است – اخبار اجتماعی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت :در حال حاضر ۵۰ تا ۵۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پایتخت مربوط به برداشت‌های غیر مجاز و سرقت های اینترنتی است.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سرهنگ محمد حسن شکریان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ تا ۵۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به برداشت‌های غیر مجاز و سرقت های اینترنتی است افزود ۳۰ تا ۳۵درصد جرایم در حوزه هتک حرمت و حیثیت افراد و حدود ۲۰ درصد پرونده ها را جعل و کلاهبردای های اینترنتی (فیشینگ) شامل می‌شود.
وی در خصوص تعداد پرونده‌های تشکیل و رسیدگی شده در پلیس فتا تهران اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از پرونده‌های استان‌ها نیز به صورت بار اضافه‌‎ی برای این پلیس است به طوری که به دلیل حضور مجرم در تهران این پرونده‌ها به ما ارجاع داده می‌شوند.
شکریان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جرایم گزارش شده در حوزه مسائل اخلاقی و شبکه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: بیش از یک دوم پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا تهران مربوط به سوءاستفاده هایی است که به بهانه انتقام جویی از عکس‌ها و فیلم‌های افراد در صفحات فیس‌بوک، می‌باشد .
وی خاطرنشان کرد: امسال کشف جرایم  در تهران به ۵۰ درصد رسیده است این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۳۰ الی ۳۵ درصد بوده است. /ل
 


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.