۵۶هزار روستای مرزی هند تحت پوشش خدمات مخابراتی قرار می‌گیرند

۱۲ تیرماه ۱۳،

"صندوق جهانی خدمات التزامی هند"(USOF) در نظر دارد به منظور پوشش‌دهی مخابراتی هر چه بیشتر در مناطق روستایی هند سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۰ هزار کرور روپیه(۴۹۰ میلیون دلار) را انجام دهد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سرمایه‌گذاری که مجوز آن از سوی کمیسیون مخابراتی هند صادر شده است،‌ بیش از ۵۶ هزار روستای هند را تحت پوشش خدمات مخابراتی قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به روستاهای مرزی هند با کشورهای بنگلادش و چین اشاره کرد که به دلایل امنیتی تاکنون از این خدمات محروم بودند.
 
یکی از مقامات وزارت ارتباطات هند(DoT) که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به روزنامه اکونومیک‌تایمز توضیح داد: «این طرح با راه‌اندازی ۲۰ هزار برج مخابراتی تازه دنبال می‌شود و سازمان USOF مراحل مختلف توسعه این طرح مخابراتی را زیر نظر می‌گیرد تا بودجه اختصاص داده شده به آن را بررسی کند و میزان دسترسی هر یک ساکنان این مناطق روستایی به انواع خدمات مخابراتی را مورد سنجش قرار دهد».
 
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارشناسان می‌کوشند تا از مارس آینده خدمات مخابراتی را به دست ساکنان این مناطق روستایی برسانند.
 
سازمان USOF که از سال ۲۰۰۲ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است سالانه ۵ درصد از درآمدهای خود را به توسعه شبکه‌های موبایلی اختصاص می‌دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.