۵۷ دانشگاه در بحث طرح های کلان ملی دخیل هستند

۵۷ یا ۵۸ دانشگاه با محوریت یک دانشگاه و یا همکاری دانشگاه های دیگر در بحث طرح های کلان ملی دخیل هستند.

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص وضعیت طرح های کلان کشور باید بگویم که رئیس جمهور در هفته پژوهش تعدادی از طرح ها را به عنوان طرح های کلان معرفی کرده اند که این مسئولیت طرح های کلان را به شورای عالی عتف واگذار کرده اند.

وی افزود: شورای عالی عتف فعالیت و تلاش خود را در زمینه طرح های کلان ملی آغاز کرده و از خود وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت علوم و البته مشارکت جهاد کشاورزی در حال انجام و استخراج طرح های کلان ملی هستیم.

وی افزود: البته این را هم بیان کنم که ۲ مورد از این طرح های کلان ملی مربوط به علوم انسانی است، چنانچه برای اینکه بیشتر دانشگاه ها در این مبحث طرح های کلان ملی شرکت داشته باشند ما یک دانشگاه را به عنوان اصلی و بقیه دانشگاه ها را به عنوان همکار در این طرح های کلان ملی انتخاب کرده ایم.

دانشجو تصریح کرد: هم اکنون حدود ۵۷ و ۵۸ دانشگاه در این امر دخیل شده اند.

وی اظهار داشت: در بحث ازدیاد و برداشت از مخازن یک اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی آغاز شده که البته برخی از آن سه سال و برخی دیگر ۴ ساله است.

دانشجو گفت: چنانچه با وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز در ۲ مقطع حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار قرار داده ایم وامیدواریم این طرح های کلان ملی رشد بالایی داشته باشیم.

*تک جنسیتی دانشگاه ها از لحاظ کشورهای غربی کفر است

دانشجو در ادامه در پاسخ روسای دانشگاه ها در خصوص بحث آمایش در آزمون عالی گفت: بحث آمایش آموزش عالی بحثی است که برای اولین بار در کشور در حال انجام است و برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

وی در خصوص دانشجویان آزاد پولی گفت: باید فضا سازی درستی در این زمینه صورت گیرد تا ما با همه افراد همراه باشد.

دانشجو در پاسخ به سوال رئیس دانشگاه الزهرا مبنی بر زمین این دانشگاه گفت: بحث دانشگاه های تک جنسیتی چه دخترانه و چه پسرانه در حال انجام است چنانچه هم اکنون دانشگاه کوثر در نهاوند تشکیل شده و از دانشگاه های تک جنسیتی که در البرز و سمنان نیز تشکیل شده دانشجویان استقبال کرده اند.

وی اظهار داشت: البته این دانشگاه های تک جنسیتی از لحاظ کشورهای غربی کفر است اما ما در مسیری حرکت می کنیم که دین برای ما تعیین کرده اند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.