۵۸۱ اختراع استانی مورد حمایت قرار گرفتند

۱۹ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اخوان در اختتامیه پنجمین جشنواره شکوفایی و نوآوری، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر را از ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان ذکر کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی مانند جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی، رازی و شیخ بهایی از جمله روش‌های شناسایی نخبگان است.

نماینده مدیر کل دفاتر استانی بنیاد نخبگان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی شکوفایی و نوآوری، اظهار داشت: علاوه بر ۵ دوره برگزاری جشنواره ملی شکوفایی و نوآوری، ۱۸ جشنواره استانی شکوفایی با هدف مدیریت موثرتر منابع مالی و انسانی و تجاری سازی اختراعات برگزار شده است.
 

وی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره‌های منطقه‎‌ای شکوفایی و نوآوری ۸ منطقه در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ از ۲ هزار ۴۸۹ اختراعی که در این جشنواره‌ها ارسال شد ۲۹۲ اختراع تایید و تحت حمایت بنیاد قرار گرفت.
 

اخوان تعداد اختراعات عرضه شده در جشنواره منطقه‌ای سال جاری را ۱۰ هزار و ۹۵ اختراع دانست و ادامه داد: در سال جاری ۲۸۹ اختراع تایید و از حمایت‌های بنیاد بهره مند شدند.
 

رئیس دفتر بنیاد نخبگان استان قم خاطر نشان کرد: با برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای تاکنون ۵۸۱ اختراع تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار گرفتند که از سوی ۲ هزار مخترع عرضه شده بود.
 

اخوان اضافه کرد: این تعداد۲۰ درصد کل اشخاص تحت پوشش بنیاد را شامل می‌شود.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.