۵۸/۶ درصدتهرانی‌ها به حل پرونده‌ هسته‌یی با حفظ حقوق ملت ایران امیدوارند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نتایج آخرین نظر سنجی مرکز افکار سنجی ایسپا اعلام شد

نتایج آخرین نظر سنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی از شهروندان تهرانی دربارهٔ‌ی سفر رئیس محترم جمهور اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام شد

خبراقتصادی:نتایج آخرین نظر سنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی از شهروندان تهرانی دربارهٔ‌ی سفر رئیس محترم جمهور اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام شد. 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، نظر سنجی اخیر ایسپا در تاریخ یک شنبه هفتم مهر با حجم نمونه ۱۲۰۰ نفر از شهروندان تهرانی و به صورت حضوری انجام شده است. 

۵۳/۳ درصد اشخاص نمونه را مردان و ۴۶/۶ درصد مابقی را زنان تشکیل داده‌اند. میانگین سنی پاسخگویان ۳۶/۷ سال بوده است. ۴۸/۱ درصد پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند و ۵۱/۹ درصد مابقی نیز تحصیلات خود را دیپلم و کمتر از آن اعلام کرده‌اند. 

مردم و میزان پیگیری خبرها سفر رئیس جمهور

بر اساس نظر سنجی ایسپا، ۴۸/۳ درصد مردم تهران به میزان بسیار و بسیار بسیار پیگیر خبرها سفر اخیر رئیس جمهور بوده‌اند. همچنین ۱۴/۶ درصد از پاسخگویان اعلام داشته‌اند که به میزان متوسط خبرها این سفر را پیگیری نموده‌اند. نتایج در این نظر سنجی نشان داد اشخاصی که تحصیلات دانشگاهی دارند به طرز معناداری نسبت به سایرین بیشتر خبرها این سفر را پیگیری کرده‌اند. در حالی که ۵۸/۱ درصد از اشخاصی که تحصیلات دانشگاهی دارند به میزان بسیار و بسیار بسیار خبرها سفر نیویورک را دنبال کرده‌اند در مقابل این میزان برای اشخاص دارای تحصیلات غیر دانشگاهی، برابر با ۳۹/۲ بوده است. 

ارزیابی مردم از سخنرانی رئیس جمهور

نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد، ۷۸ درصد پاسخگویان سخنرانی رییس جمهور را درمجمع عمومی سازمان ملل بسیار مثبت ارزیابی نموده‌اند. در مجموع تنها ۵/۷ درصد پاسخگویان سخنرانی ایشان را منفی تلقی نموده‌اند. 

مطابق تحلیل انجام شده در میان پاسخگویان، این ارزیابی مثبت در میان عموم مردم بوده و تفاوت معناداری میان نظر دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان ملاحظه نمی‌شود. 

سفر رئیس جمهور و حقوق هسته‌ایی ملت ایران

در نظر سنجی ایسپا از مردم سوال شده است که ” با توجه به مذاکرات انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهور شما تا چه حد به حل پرونده‌ی هسته‌یی ایران با رعایت حفظ حقوق هسته‌ایی کشور امیدوار میباشید؟ بر این اساس ۵۸/۶ درصد پاسخگویان نسبت به حل پرونده‌ی هسته‌یی ایران با حفظ حقوق هسته‌ای کشور بسیار بسیار امیدوار می باشند. همچنین ۱۸/۴ درصد نیز میزان امیدواری خود را متوسط اعلام کرده‌اند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.