۶ درصد مردم جامعه دچار بیماری دیابت می باشند

۲۲ آبان ،

هشدار پزشکی قانونی نسبت به وجود ترامادول تقلبی در بازار ، پیشگیری از بیماری دیابت، روش تازه جراحی در درمان التهاب روده بزرگ ،مهم ترین اتفاق های بسته سلامت این هفته بود.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم بیمارستان شریعتی ۶ درصد مردم جامعه دچار بیماری دیابت می باشند که دیابت نوع ۲ در سنین بالاتر شایع تر است.

دکتر لاریجانی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  هر چقدر مردم لاغر تر شوند و هر چقدر فعالیت فیزیکی داشته باشند، می توان به آن ها قول داد که میزان شیوع دیابت در آنها کاهش می یابد البته بیش از نیمی از مردم از دیابت خود خبر ندارند.

 ترامادول به جای متادون قاچاق عرضه می گردد

یکی از کارشناسان آزمایشگاه پزشکی قانونی در ادامه افزود: بر اساس آزمایش ها و آنالیزی که در قرص متادون تقلبی شده نشان داده شده که استاندارد نیست و حتی رنگ و شکل ظاهری این دارو با اصل آنها تفاوت دارد.

 جراحی روده بزرگ به روش لاپاراسکوپی

دکتر وقتی جراح در ادامه گفت: روشی که در بیماری التهاب روده بزرگ استفاده می کنیم جراحی سنگین روده بزرگ به روش بسته یا لاپارسکوپی است که دید بهتری در این جراحی داریم پس این نوع از جراحی دقیق تر و ظریف تر است و به بافت آسیب کمتری می رسد و حتی مدت نقاهت بیمار کوتاه تر می گردد.

 مصرف میوه و فیبر از التهاب روده جلوگیری می کند

یک جراح تصریح کرد: تغییر سبک زندگی، مصرف فست فود ها و رژیم غذایی غلط سبب پایین آمدن سن ابتلا به التهاب روده بزرگ شده، بنابراین مصرف میوه و فیبر در رژیم غذایی و ورزش منظم به پیشگیری از این بیماری کمک می کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.