۶ ساعت کمتر بخوابید؛ سکته می کنید

تحقیقات جدید همچنین نشان ‌داده است که کم‌خوابی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می‌ دهد و باعث افزایش اشتهای انسان و در نتیجه چاقی در دراز مدت می شود.

محققان‌ آمریکایی بر اساس جدیدترین تحقیقات خود هشدار دادند که خوابیدن کمتر از شش ساعت در شبانه روز خطر سکته مغزی را افزایش می دهد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری تاپ نیوز آمریکا، این تحقیقات نشان داد: خطر ابتلا به سکته های مغزی در افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند، افزایش می یابد.

محققان دانشگاه وارویک دریافتند که خطر ابتلا به سکته های مغزی در افراد میانسال که به اندازه کافی نمی خوابند، زیاد می شود.

این محققان همچنین دریافتند: افرادی که حدود ۹ ساعت در شب می خوابند کمترین میزان احتمال دچار شدن به سکته مغزی را نسبت به کسانی که شش ساعت می خوابند؛ دارند.

این تحقیقات از پنج هزار فرد با میانگین سنی ۴۵ سال در طول سه سال انجام شد. این تحقیقان نشان داد: افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند؛ دچار عوارض سرگیجه، کاهش دید، افزایش ضربان قلب و ضعف جسمی می شوند.

خانم ویرجینیا هاوارد محقق و مسئول این تحقیقات گفت: بسیاری از افراد چه بسا از این علائم رنج می برند اما نمی دانند که این علائم پیش درآمد ابتلا به سکته مغزی است و چه بسا دکتر را از آن مطلع نمی کنند.

وی افزود: عادت های خوب می تواند این علائم را تشدید کند.

تحقیقات جدید همچنین نشان ‌داده است که کم‌خوابی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می‌ دهد و باعث افزایش اشتهای انسان و در نتیجه چاقی در دراز مدت می شود.

کم‌ خوابی همچنین خونرسانی به پوست را مختل می‌کند و در این حالت شفافیت پوست از بین می‌رود.

به گفته متخصصان تغذیه، کمبود آهن در بدن می‌تواند یکی از علل عمده کم خوابی باشد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.