۶ طلا و نقره دسته ۸۵ کیلوگرم آسیا بر گردن مرادی و رستمی

خبرگزاری آریا – سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا ، ۶ طلا و نقره برای کاروان ایران به ارمغان آوردند. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، در ادامه چهل سومین دوره این رقابت‌ها در کره‌جنوبی  صبح امروز ” جمعه ”  کیانوش رستمی و سهراب مرادی، ۲ نماینده کشورمان در دسته ۸۵ کیلوگرم رقابت پایاپایی را برای کسب عنوان قهرمانی این دسته به نمایش گذاشتند.
این دو به لحاظ بدنی، حتی یک گرم هم با یکدیگر تفاوت نداشتند و هر دو با وزن ۸۴ کیلو و ۸۲۰ گرم روی تخته رفتند.
در حرکت یکضرب  کیانوش رستمی و سهراب مرادی به خوبی از پس وزنه های ۱۶۸  و ۱۷۲ کیلویی برآمدند اما هر دو وزنه بردار کشورمان  از پس وزنه ۱۷۵ کیلویی برنیامدند تا سرانجام  رستمی با قرعه قهرمان  و  مرادی نایب قهرمان آسیا شوند.
وزنه‌بردار کره‌ای هم با مهار وزنه ۱۶۷ کیلویی به عنوان سوم رسید.
در ادامه این رقابتها و پس از کسب مدالهای طلا و نقره حرکت یکضرب دسته ۸۵ کیلوگرم، در حرکت دوضرب نیز رقابت اصلی میان کیانوش رستمی و سهراب مرادی بود.
رستمی که تا حدودی از ناحیه زانو با آسیب دیدگی روبروست با انتخاب وزنه ۲۰۱ کار خود را شروع کرد. به عبارتی کادر فنی در مورد او ریسک کرد و البته نتیجه اش را هم گرفت.
وی وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی را به آسانی بالای سر برد تا خیالش از بابت کسب مدال مجموع راحت شود. در ادامه جائه یوک سا از کره جنوبی و صفا الجمیلی از عراق با مهار وزنه های ۲۰۳ کیلوگرمی بالاتر از کیانوش ایستادند، اما دیگر فرصتی برای افزایش رکورد نداشتند تا همه نگاه ها متوجه دو وزنه بردار ایرانی باشد.
سهراب مرادی در اولین حرکت به سراغ وزنه ۲۱۰ رفت و با موفقیت آن را بلای سر برد. سپس نوبت به کیانوش رستمی رسید که با وزنه ۲۱۱ کیلویی دست و پنجه نرم کند. کیانوش که در مسابقات جهانی پاریس با مهار وزنه ۲۱۰ کیلویی قهرمان جهان شده بود، این بار وزنه ۲۱۱ را بالای سر برد تا ضمن شکستن رکورد شخصی خود بالاتر از سهراب مرادی قرار بگیرد. البته این پایان کار نبود چراکه هر دو وزنه بردار کشورمان یک وزنه ۲۱۶ کیلویی را هم پیش روی خود داشتند، وزنه ای که رکورد ایران بود.
مرادی در حرکت دوم خود نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد. کیانوش رستمی هم در آخرین حرکت خود در بالای سر بردن این وزنه ناموفق عمل کرد تا مرادی در آخرین حرکت رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم قهرمانی آسیا یک بار دیگر شانس خود را برای مهار این وزنه و کسب مدال طلا امتحان کند.
مرادی این وزنه را بالای سر برد و ضمن کسب مدال طلای دوضرب، مدال طلای مجموع را هم از آن خود کرد.
به این ترتیب در پایان رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم قهرمانی آسیا سهراب مرادی با ۲ طلا و یک نقره و کیانوش رستمی با یک طلا و دو نقره، یک روز خوب را برای کاروان وزنه برداری ایران رقم زدند.
رده بندی ۴ وزنه بردار برتر وزن ۸۵ کیلوگرم مردان در زیر آمده است:
۱- سهراب مرادی (ایران): یکضرب ۱۷۲/ دوضرب ۲۱۶/ مجموع ۳۸۸ کیلوگرم (مدال طلا)
۲- کیانوش رستمی (ایران): یکضرب ۱۷۲/ دوضرب ۲۱۱/ مجموع ۳۸۳ کیلوگرم (مدال نقره)
۳- جائه یوک سا (کره جنوبی): یکضرب ۱۶۷/ دوضرب ۲۰۳/ مجموع ۳۷۰ کیلوگرم (مدال برنز)


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.