۶ بلای سهمگین که بدون اخطار در کمین شما نشسته اند

۰۵م اسفند ،

با اینکه سالها تلاش می کردید وزن کم کنید و نمی شد به یکباره پیش آمده که بدون هیچ تلاشی ،وزن بسیاری را از دست می دهید. این یکی از ۶ بلای سهمگین است که در ابتدا خوشایند است اما می تواند به طور جدی زندگی شما را با چالش مواجه کند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، بیماری های زیادی می باشند که می توانند زندگی بشر را دستخوش تغییرات نامطلوبی قرار دهند. پزشکان بعد از دسته بندی عمومی بیماری های گوناگون، شش نشانه را برشمرده اند که در صورت احساس آنها نباید تعلل کنید و هرچه سریع تر باید آنها را درمان کنید.

دراین مجال به بررسی این شش بیماری پرداخته ایم که ابتلا به هر یک از آنها خطری بزرگ برای زندگی شما محسوب می شود.

کاهش وزن غیرمنتظره

کاهش وزن بدون هیچ تلاشی رویایی است که به واقعیت پیوستن آن ما را خوشحال می کند . اما بد نیست بدانید اگر نا گهان  ۱۰درصد وزن خود را  طی شش ماه از دست داده باشید ممکن است خطری جدی شما را تهدید کرده باشد. کاهش غیرمنتظره وزن ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، به طور مثال فعالیت بیش از حدتیروئید، دیابت،افسردگی،بیماری کبدی و سرطان یا اختلالاتی که با جذب مواد غذایی در بدن شما دخالت دارد.

تب دائم یا بالا

باوجود اینکه تب ضرورتا سبب علائم اخطاردهنده نیست به نظر می رسد تب نقش اساسی در مبارزه با عفونت داشته باشد در صورتی که تب شما بیش از سه روز ادامه پیدا کند لازم است شما با پزشک خود مشورت کنید. تب دائم ممکن است علامت عفونت مخفی باشد که می تواند هرعفونتی باشد. از عفونت مجرای ادراری گرفته تا بیماری سل و همچنین سرطان های بدخیم مانند سرطان لنف. بنابراین اگر شما دچار تب بالاتراز ۳۹ درجه شده اید بهتر است هرچه سریع تر با پزشک مشورت کنید.

تنگی نفس

تنگی نفسی که شدیدتر از آنچه مسبب گرفتگی بینی است باشد می تواند علامت اخطاری برای عدم سلامت باشد.اگر شما دچار تنگی نفس شده اید و یا نفس نفس و خس خس سینه دارید بهتر است به دنبال درمان آن باشید.تنگی نفس درحالتی که شما دراز کشیده اید نیز می تواند علامت اخطار دهنده ای باشد. دلایل تنگی نفس می تواند شامل مواردی چون بیماری ریوی انسدادی مزمن برونشیت مزمن آسم نومونیا یعنی لختگی خون در ریه و به همان نسبت بیماری قلبی و ریوی باشد.

تغییرات غیرقابل توضیح در عادات روده ای

آنچه حرکات روده ای را طبیعی می سازد دلایل گسترده ای دارد.چنانچه شما تغییرات غیرقابل توضیح یا به عبارتی غیر معمول از حالت طبیعی مانند مدفوع سیاه خونی یا قیری رنگ اسهال مزمن یا یبوست و حرکات روده غیرقابل توضیح دیدید با پزشک مشورت کنید. تغییرات روده ای می تواند علامت اخطاردهنده ای ازعفونت باکتریایی شامل کمپلیوباکتر یا سالمونیا یا عفونت ویروسی و یا سرطان روده باشد.

گیجی یا تغییرات شخصیتی

 اگر شما تفکر گیج کننده ناگهانی،گیجی درمورد زمان و مکان مشکلات ناگهانی؛ عدم تمرکز یا حافظه و بالاخره تغییر ناگهانی در رفتار و شخصیت مانند پرخاشگر شدن داشتید به پزشک مراجعه کنید. تغییر در رفتار و طرز فکر می تواند با مشکلات زیادی به وجود آید که از جمله  این مشکلات شامل عفونت کم خونی قند خون پایین کمبود آب بدن یا شرایط سلامت فکرمی شود.بعضی وقت ها هم دارو سبب تغییرات رفتاری یا تغییر در طرز فکر می شود.

احساس سیری بعد از خوردن غذای کم

اگر شما به طور دائم و خیلی زودتر از زمان طبیعی احساس سیری می کنید یا اینکه بعد از کم خوردن احساس سیری می کنید بهتر است باپزشک مشورت کنید. این احساس که به آن سیری زودرس می گویند می تواند با تهوع، استفراغ، نفخ، تب، کاهش و یا افزایش وزن همراه باشد. اگر چنین است با پزشک خود مشورت کنید. سبب سیری زودرس می تواند شامل مواردی  چون بیماری ریفلاکس معده و سندرم روده تحریک پذیر باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.