۶ تغییر “سازمانی” که باید امروز آن را انجام دهید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

امروز شرکت ها برای دست یابی به چشم اندازهای تازه باید تغییراتی در ساختارشان ایجاد کنند. اغلب شرکت ها آنقدر درگیر مسائل کاری میشوند که دیگر فرصت های تازه برای رشد و تغییر را از خود می گیرند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، شرکت ها باید ۶ تغییر سازمانی در ساختارشان ایجاد کنند که در زیر به معرفی آنها پرداخته شده است.  
 
۱-عملکرد کارمندان باید هر چند وقت مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و یک مدیر خوب باید این ارزیابی را در فواصل زمانی کوتاه از عملکرد کارمندانش داشته باشد در طول یک سال ممکن است کارمند بسیار از فرصت های رشد را از دست بدهد و این برای یک سازمان خوب نیست اگر کارمندانش نخواهند در کارشان پیشرفت کنند. یک سازمان باید برای پیشرفت کارمندانش هزینه کند.
 
۲-جلسات و ملاقات های کاری طولانی مدت سبب می گردد که مدیران از کارمندان و پیشرفت آنها غافل شوند. جلسات باید اهداف و نتایج مشخص باشند شاید بسیار از این جلسات کاری بی نتیجه منجر به هدر دادن زمان شود همیشه جلسات و ملاقات های کاری باید دارای دستور کار مشخص باشد. اگر مدیر میباشید و جلسات بسیاری میروید می باید بدانید که جلسات و ملاقات ها در نهایت باید به یک نتیجه برسد بنابراین یک مدیر خوب نباید اکثر وقت خود را در جلسات کاری بگذراند.
 
۳-نیمی از زمان کاری در یک شرکت و سازمان صرف صحبت و گفت و گو با مشتریان، شرکاء، خرده فروشان، تجار و… می گردد. بنابراین کلید موفقیت یک سازمان ارتباط و برخورد خوب با کارمندان است. یک مدیر خوب باید بیشتر وقت خود را صرف امور تجاری و رایزنی با مشتریان کند.
 
۴-معیارهای تازهی را برای رشد کاری در نظر بگیرید مطابق آنچه که امروز پیش میرود سازمان و شرکت خود را تطبیق دهید. بسیار از سازمان ها نیاز به تغییر نگرش و اتخاذ رویکردها و معیار های واقع بینانه تری دارند. وقتی که چشم انداز شما متفاوت باشد رویکردها و معیارهای شما هم متفاوت خواهد بود.
 
۵-برنامه ریزی هایی که وقت گیر و نیاز به استراتژی های سنگین دارند را فراموش کنید برنامه ریزی شما باید پیاده سازی شود و اگر این پیاده سازی بلند مدت باشد شاید از اهداف تان عقب بمانید سازمان ها اغلب شیفته ی استراتژی های طولانی مدت می باشند اما این استراتژی ها نباید بیش از ۵ سال طول بکشد. اما شما نمیدانید که آیا این پیاده سازی در طول ۵ سال با موفقی خواهد بود؟ بنابراین سعی کنید بیشتر اهداف تان در طول ۲ تا ۳ سال قابل دست یابی باشد.
 
۶-یک تیمی ایجاد کنید که هدف آن نوآوری باشد یک سازمان نیاز به یک تیم خلاق دارد. یک تیم خلاق میتواند به گونه ای عمل کند که دست یابی به اهداف شما خسته کننده نباشد این تیم با ایده های تازه سبب رشد کل سازمان و شرکت شده و روند انجام کار را برای همه ی کارمندان مثبت تر جلوه میدهد. ساختار یک سازمان باید شناسایی، طبقه بندی، اولویت بندی، برنامه ریزی، اجرا و یکپارچه سازی ایده های تازه باشد بسیار از سازمان ها می باشند که نیاز به تغییر ساختار برای رشد و پیشرفت کاری دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.