۶ سیاستمدار کرد ترکیه اعتصاب غذا کردند / تظاهرات کردهای ترکیه

۲۱ آبان ،

شش تن از سیاستمداران برجسته کرد ترکیه با اعلام آغاز اعتصاب غذا به جمع صدها زندانی کرد برای شصتمین روز متوالی در زندان‌های ترکیه دست به اعتصاب غذا زده‌اند پیوستند. هزاران تن از کردهای ترکیه نیز در همبستگی با این زندانیان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شهردار دیابکر بزرگترین شهر کردنشین در جنوب شرق ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتصاب غذا را آغاز کرده است. همچنین پنج عضو کرد پارلمان ترکیه از جمله رئیس حزب صلح و دموکراسی اعتصاب غذای خود را اعلام کردند.

هزاران کرد ساکن ترکیه روز شنبه با برگزاری تظاهراتی در جزیره “ابن عمر” در جنوب شرق ترکیه همبستگی خود را با ۷۰۰ زندانی کرد که در زندان‌های ترکیه دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اعلام کردند.

نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و پاشیدن آب جوش به سمت آنها استفاده کرد.

حدود ۷۰۰ تن از زندانیان کرد زندان‌های ترکیه در اعتراض به تشدید خشونت‌ علیه کردها و با درخواست دادن مجوز به اوجالان رهبر پ.ک.ک برای دسترسی به وکیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این زندانیان از خوردن غذاهای جامد امتنع کرده و برای طولانی کردن مدت اعتصاب خود ویتامین و آب مصرف می‌کنند. با این حال پزشکان نسبت به وخامت حال جسمانی و مرگ بعضی از این زندانیان اخطار داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.