۶ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی

جام جم آنلاین: ۲۰ میلیارد و ۶۱۸ میلیون دلار کالای غیرنفتی در نیمه نخست سال جاری صادر شده است که حدود شش میلیارد دلار آن را محصولات پتروشیمی تشکیل می دهد.

 به گزارش واحدمرکزی خبر،دراین مدت چهار میلیارد و۵۸۵ میلیون دلار میعانات گازی و ۱۰ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار از سایر کالاها صادر شده است.

ارزش صادرات پتروشیمی تا پایان سال به بیش از ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه پارسال ۱۴،۳ میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی داشتیم از اولویت تامین نیاز تولیدکنندگان صنایع تکمیلی و تولید زنجیره های پتروشیمی در داخل به عنوان یکی از راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی یاد کرد و گفت : امروزه سرریز محصولات میانی تولیدی را صادر می کنیم که نشاط صنایع داخلی و افزایش ارزش افزوده صادرات از محل صادرات تولیدات نهایی را نشان می دهد.

عبدالحسین بیات از جلوگیری از واردات مواد اولیه پتروشیمی که پیش از این در شرکت ها و تولیدکنندگان داخلی انجام می شد به عنوان یکی دیگر از راه های حفظ ذخایر ارز کشور یاد کرد.

بیات گفت : به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز در بخش پتروشیمی و افزایش تنوع محصولات ، از این پس برنامه های توسعه ای بر مبنای زنجیره ارزش تدوین و اجرا می شود.

وی افزود : به همین دلیل دیگر کمتر به احداث واحدهای تولیدی تک منظوره پتروشیمی مجوز داده می شود.

معاون وزیر نفت گفت : در گذشته به واحد پایه ای متانول به تنهایی مجوز داده می شده اما از این به بعد به متانول با زنجیره آن مجوز داده می شود یا به احداث واحدهای تولیدکننده آمونیاک و اوره با زنجیره آن مجوز می دهیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.