۶ مکان عجیب در دنیا

اگر می خواهید با نقطه در قطب جنوب که برف ندارد و یا شهری که اولین معادن جهان در آن آشنا شوید این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.

ممتاز نیوز، مکان های عجیب و ناشناخته زیادی در دنیا وجود دارند. قله های مرتفع ، جنگل های استوایی و یا کویرهای وسیع از جمله این مکان ها هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از مکان های عجیب در دنیا که به نوعی برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته است آشنا کنیم.

چشمه های آب گرم “بپو”

“بپو” نام شهری در کشور ژاپن است که دارای ۲۸۰۰ چشمه آب گرم است که هر روزه حجم زیادی از آب گرم و بخار را تولید می کنند. این مکان به عنوان پایتخت “آب گرم” ژاپن شناخته می شود . در میان این چشمه ها ۹ عدد از آنها از درجه حرارت بالایی برخوردار هستند که به “۹ جهنم بپو” معروف شده اند. بنا بر نوشته های تاریخی زمانی از این آب های بسیار گرم و بخارهای داغ برای شکنجه استفاده می شده است و امروزه به جاذبه توریستی بدل شده است.

شهر Rio Tinto

این شهر در کشور اسپانیا آغازگر عصر مس و برنز در تاریخ است. در این شهر دریاچه های کوچکی وجود دارد که به دلیل اسیدی بودن بسیار بالای محیط و همچنین وجود معادن وسیع آهن و فلزات سنگین به رنگ قرمز و یا قهوه ای در آمده است. بنا بر نظر مورخین تعدادی از اولین معادن جهان در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در این منطقه تاسیس شده است.

صخره های موجی

در بیابانهای آریزونای آمریکا مجموعه ای صخره و تخته سنگ با رنگ آمیزی بسیار زیبا و خارق العاده شبیه به امواج دریا به رنگهای سفید و قهوه ای وجود دارد. که چشمان هر بیننده ای را به خود خیره می کند. این سرزمین در حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل تنها یک بیابان مسطح و بی آب و علف بوده که محلی برای کوچ دایناسورها به حساب می آمده است. در عین حال در سالهای بعد و با توجه به حرکت بعضی از سنگها و انجام عمل اکسید شدن این ترکیب رنگها شکل گرفته است.

دره McMurdo

این دره که در قطب جنوب قرار گرفته است به شکل اعجاب انگیزی از یخ و برف پوشیده نمی شود و حتی در تابستانها هوا در این ناحیه به قدری گرم می شود که بخشی از یخ های موجود در این منطقه آب شده و جریانات آبی به راه می اندازند. در این میان دریاچه نزدیک این محل نیز هیچ گاه یخ نمی زند و انواع از زندگی های باکتریایی در این دریاچه وجود دارد.

بیابان بولیوی

بیابان موجود در این کشور آمریکای لاتین به نوعی متفاوت تر از سایر بیابان ها است. در این صحرا سازه های نمکی به همراه آتشفشان های فعال و همچنین پوشش دائمی گیاهان خاص کویر وجود دارد. همچنین این صحرا غنی ترین منبع لیتیوم در جهان بوده و چیزی در حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد نیاز جهان به این ماده را تامین می کند.

قلعه کتانی

در جنوب غربی کشور ترکیه یک مجموعه از چشمهای آب گرم طبیعی وجود دارد که به صورت پشت سر هم بر روی ارتفاعات قرار گرفته و باعث به وجود آمدن منظره بسیار زیبا و بدعی شده اند. این مکان توسط ترکها به “قلعه کتانی ” مشهور شده است. مواد معدنی بسیاری در این مجموعه وجود دارد و باعث شده است تا توریستهای بسیاری برای استفاده از این چشمه ها به این منطقه سفر کنند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.