۶۰ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجوز مرکز مشاوره دریافت کردند

‘حمید یعقوبی’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اکنون مراکز مشاوره دانشجویی در ۸۵ دانشگاه دولتی فعال هستند و نزدیک به ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نیز مجوزهای لازم برای دریافت سرانه فرهنگی از دانشجویان گرفته اند که بخشی از این سرانه ، صرف راه اندازی مراکز مشاوره خواهد شد.

وی افزود: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که مجوز دریافت سرانه فرهنگی را از وزارت علوم گرفته اند می توانند در هر ترم از هر دانشجو، مبلغی حدود ۲۰ هزار تومان دریافت کنند که هشت هزار تومان از این مبلغ به امور مشاوره ای دانشجویان اختصاص می یابد و بقیه برای امور فرهنگی و ورزشی هزینه خواهد شد.

یعقوبی زمان اجرای دریافت سرانه فرهنگی این موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را از مهرماه ۹۱ اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۳۰۰ موسسه آموزش عالی در کشور فعالیت دارند که تاکنون ۲۰ درصد آنها تقاضای دریافت سرانه فرهنگی را مطرح و مجوزهای لازم را دریافت کرده اند و امیدواریم بقیه این موسسات نیز زیرساخت های موردنیاز را برای گرفتن مجوز دریافت سرانه فرهنگی فراهم سازند.

وی به رایزنی وزارت علوم با دانشگاه های مادر هر استان به منظور حمایت از راه اندازی مراکز مشاوره در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: دانشگاه های مادر در استان های مختلف قول داده اند که به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی متقاضی ایجاد مراکز مشاوره، در زمینه های برنامه ریزی، سیاستگذاری، نرم افزاری و امور اجرایی یاری برسانند.

رییس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان کشور تاکید کرد: دانشگاههای مادر، بحث نظارت بر ارایه خدمات مشاوره ای موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و نحوه هزینه کرد سرانه فرهنگی دریافتی آنها را دنبال می کنند و البته سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم نیز در این میان، نقش ناظر عالی خواهند داشت.

فراهنگ**۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۷۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.