۶۰ زائر بستری در بیمارستان هم اعمال حج را انجام دادند/۶۹۰۰ ویزیت در منا و عرفات

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در سرزمین منا و عرفات ۶ هزار و ۹۰۰ ویزیت تخصصی انجام دادیم. همچنین ۶۰ زائر بستری در بیمارستان نیز با هماهنگی‌های انجام شده اعمال حج خود را انجام دادند.

سیدعلی ریاض در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یکی از مهمترین موارد ارائه خدمات پزشکی ما به ایام تشریق در مکه برمی‌گردد. امسال هم مانند سال های قبل کلینیک تخصص اورژانسی صحرایی در سرزمین عرفات و سرزمین مِنا به طور جداگانه راه‌اندازی شد.

وی افزود: همچنین امکانات تازهی برای درمان گرمازدگی و ایجاد بخش تریاژ ویژه برای بانوان ایجاد کردیم.

به گفته ریاض از ۹ ذی‌الحجه پلی‌کلینیک تخصصی در منطقه مِنا خدمات درمانی را به زائران ارائه می‌کرد.

وی گفت: از ۸ ذی‌الحجه تا ۱۲ ذی‌الحجه دقیقاً در زمانی که زائران به سرزمین عرفات و مِنا کوچ می‌کنند مجموعاً پزشکان ایرانی ۶ هزار و ۹۰۰ ویزیت انجام دادند که ۴ هزار ویزیت عمومی در این دو منطقه انجام شد. همچنین ۲۸۰۰ ویزیت تخصصی، ۱۲۶ مورد ویزیت دندانپزشکی انجام شد.

ریاض در پاسخ به اینکه آیا زائری در این دو منطقه فوت شده یا خیر گفت: برای اولین سال هیچ زائری در سرزمین مِنا فوت نکرد و برای دومین سال پیاپی نیز در سرزمین عرفات فوتی نداشتیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه در طول این مدت ۱۹۳ مورد بستری اورژانسی در کلینیک‌های تخصصی در سرزمین منا و عرفات داشتیم گفت: از این تعداد ۳۵ مورد مربوط به گرمازدگی بوده و ۲۲ زائر برای دریافت خدمات تخصصی‌تر به بیمارستان‌های عربستان سعودی اعزام شدند که به مرور ترخیص و فقط ۴ بیمار در بیمارستان بستری ماندند.

ریاض همچنین از اعزام کاروان وقوف اضطراری برای انجام اعمال حج تمتع خبر داد و گفت: ۶۰ نفر از زائرانی که حین انجام اعمال در بیمارستان بستری بودند به همراه ۷ دستگاه اتوبوس، ۷ آمبولانس، تیم پزشکی و یک روحانی به صورت اضطراری برای انجام اعمال اعزام شدند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.