۶۰ میلیون نفر در جهان به ویروس HIV آلوده می باشند

۰۵خردادماه،

بر طبق بعضی از آمارها، بیش از ۶۰ میلیون نفر در جهان به ویروس HIV آلوده می باشند که قسمت قابل ملاحظه ای از اشخاص آلوده را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

فرهاد خواجه ئیان، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بیماری های نو پدید از جمله ایدز، از بیماری هایی می باشند که در سال های اخیر شیوع گسترده ای یافته اند و مرگ و میر بسیاری را نیز به وجود آورده اند.

وی افزود: تماس جنسی محافظت نشده و غیر ایمن، خون و فرآورده های خونی آلوده، لوازم تیز و برنده آلوده و انتقال از مادر آلوده به جنین و نوزاد، از مهمترین راههای سرایت و گسترش بیماری ایدز و عفونت HIV بوده است.

خواجه ئیان با اشاره به انتشار یافتن آمارهای مختلف در خصوص تعداد مبتلایان به ایدز و اشخاص آلوده به ویروس HIV، تأکید کرد: بر طبق بعضی از آمارها، بیش از ۶۰ میلیون نفر در جهان به ویروس HIV آلوده می باشند که قسمت قابل ملاحظه ای از اشخاص آلوده را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

وی گفت: هر چند که در اغلب موارد ایدز در مردان دیده می گردد، اما درصد ابتلای زنان به این بیماری افزایش یافته است.

خواجه ئیان یادآور شد: در بعضی از کشورها، ایدز به عنوان سبب اصلی مرگ و میر مطرح است و در واقع مرگ ناشی از ایدز از بیماری های مزمن نیز پیشی گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون درمان قطعی برای ایدز پیدا نشده است، به همین سبب پیشگیری از این بیماری اهمیت بیشتری می یابد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.