۶۱ درصد فعالیت در بخش اعتیاد در سازمان بهزیستی متمرکز شده است

به خبرنگار اجتماعی ایرنا’همایون هاشمی’ روز دوشنبه در بازدید از دهکده رهایی کوثر دو ویژه جوانان کمتراز ۲۵ سال در شهرستان کرج افزود: این درحالیست که حدود ۸۰ درصد از فعالیت های پیشگیری در این سازمان اجرا می شود.

وی با اشاره به رشد۳۰۰درصدی اعتبارات سازمان بهزیستی در بخش ترک اعتیاد گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعتبار برای تزریق به مراکز ترک اعتیاد و تحت نظارت سازمان بهزیستی اختصاص یافت.

هاشمی با بیان اینکه پیشگیری و صیانت از خانواده در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است گفت: آگاه سازی خانواده ها در بخش های علمی، فرهنگی و اجتماعی و آموزش مباحث اولیه در مورد پدیده شوم اعتیاد و راه های ترک آن از مهم ترین اولویت های سازمان بهزیستی در سال جاری است.

وی تاکید کرد ما آمادگی داریم تا تمام معتادانی که ستاد مبارزه با مواد مخدر به ما معرفی کند را تحت پوشش مراحل درمانی در مراکز ترک اعتیاد وابسته به بهزیستی قرار دهیم.

** نوجوانان و جوانان معتاد بدون مداخلات دارویی مواد مخدر را ترک می کنند

مددیار خانواده با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان کم سن و سال که با پدیده اعتیاد دسته و پنجه نرم می کنند باید مواد مخدر را بدون مداخلات داروئی ترک کنند گفت: آموختن مهارت های زندگی به زبان ساده مهم ترین روش ترک اعتیاد برای این قشر از جامعه است.

‘ فاطمه رحمتی’ در حاشیه بازدید رئیس و مسئولان سازمان بهزیستی کشور از دهکده رهایی کوثر دو ویژه نوجوانان و جوانان کمتر از ۲۵ سال شهرستان کرج افزود: مشاوره درمانی ماساژ عضلانی و دادن مایعات از مهم ترین روش های ترک اعتیاد برای نوجوانان و جوانان است.

وی گفت: اغلب این افراد دارای مشکلات خانوادگی بوده و به علت طلاق والدین، آنها به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده اند.

رحمتی طول درمان این افراد را ۱۲ روز عنوان کرد و گفت: البته افرادی که مواد روان گردان یا شیشه مصرف کرده اند طول درمان آنها ۳ تا ۶ ماه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان بهبود یافته بعد از ترخیص از این مرکز با مشکل بیکاری مواجه می شوند.

رحمتی از مسئولان سازمان بهزیستی در خواست کرد تا بستر های شغلی مناسب را برای معتادان جوان و نوجوان بهبود یافته ایجاد کنند.

اجتمام**۹۱۳۴**۷۲۶۳**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۰۶۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.