۶۱ هزارمین واحد مقاوم سازی شده روستایی همدان به بهره برداری رسید

۲۶ام بهمن ،

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در این آیین گفت: استان همدان دارای یک هزار و ۷۵ روستای دارای سکنه است که طرح هادی تمامی روستاها به عنوان یک سند راهبردی از سال ۸۵ تهیه شده است.

ˈحسن ظفریˈ افزود: در حالیکه شاخص تهیه طرح هادی در کشور ۶۲ درصد است این رقم در استان همدان ۱۰۰ درصد گزارش شده است همچنین عملیات اجرایی این طرح در ۴۱۵ روستا آغاز شده است.

وی توضیح داد: استان همدان در زمینه آغاز اجرای طرح هادی روستایی ۱۱ درصد رشد نسبت به میانگین کشوری دارد که با این توصیف ۴۴ درصد از طرح های هادی روستایی همدان آغاز شده است.

وی بیان کرد: صدور سند مالکیت از برنامه دوم توسعه کشور آغاز شد و این استان در زمینه رتبه قابل قبولی دارد که امید می رود تا پایان سال ۹۲ به تمامی مالکان در روستاها سند ثبتی ارائه شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با ذکر اینکه ۶۴ درصد روستاهای کشور دارای سند ثبتی می باشند اظهار کرد: ۷۸۰ روستای از یک هزار و ۷۵ روستای همدان معادل ۸۶ درصد دارای نقشه ثبتی می باشند.

وی افزود: یک میلیون و ۲۸۰ هزار مسکن روستایی در کشور معادل ۵۳ درصد مساکن روستایی مقاوم سازی شدند که در این زمینه استان همدان ۱۲ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

ظفری اضافه کرد: ۹۰ هزار از ۹۳ هزار واحد کم دوام و بی دوام این استان تسهیلات کم بهره به میزان هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که با همکاری بانک های عامل قسمتی از آن پرداخت شده است.

وی گفت: ۸۳ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات در همدان بوده که ۷۲ هزار نفر موفق به عقد قرار داد با بانک ها شدند همچنین ۶۱ هزار متقاضی تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی یادآوری کرد : قبل از فعالیت دولت خدمتگزار شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده بود که این رقم در دولت نهم و دهم به ۶۱ هزار واحد رسیده است.

۷۵۲۵/۵۵۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.