۶۲ درصد از مصوبات سفرهای استانی دولت در خراسان شمالی اجرایی شده است

به گزارش ایرنا هیات دولت در سه سفر استانی خود به خراسان شمالی که در مرداد ۸۵، مهر ۸۷ و آبان ۸۹ صورت گرفت مجموعا ۶۶۷ مصوبه برای توسعه این استان به تصویب رساند که در قالب دو هزار و ۵۶۹ پروژه عمرانی در دست اجرا قرار گرفت.

اجرای انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد، چهار خطه شدن محور بجنورد- جنگل گلستان، توسعه فرودگاه بجنورد و تصویب خط هوایی بین المللی برای فرودگاه بجنورد، اجرای شبکه ریلی جوین- اسفراین- بجنورد، توسعه راههای روستایی، اجرای طرحهای هادی روستایی ، ساخت بیمارستان برای شهرستان های مانه و سملقان و فاروج، آبرسانی به اسفراین، شیروان، گرمه و جاجرم، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شیروان و ۲۸۰ تختخوابی بجنورد، ارتقای آموزشکده کشاورزی شیروان به دانشکده، ارتقای دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی به دانشگاه و تصویب دانشگاه پرستاری و مامایی بجنورد از مهمترین مصوبات سفرهای استانی هیات دولت به استان خراسان شمالی بوده است.

ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری، سالنهای ورزشی اختصاصی برای خواهران و برادران، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بجنورد، ساخت گود کشتی باستانی برای هفت شهرستان استان و مرمت گود باستانی زینل خان اسفراین، مرمت آثار تاریخی استان، تصویب اجرای سایت اداری استان، تصویب طرح گازرسانی به روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار و طرح توسعه گازرسانی به سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین و تصویب ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای طرحهای صنعتی آمایش صنعت و معدن از دیگر مصوبات مهم سفرهای استانی دولت برای توسعه استان خراسان شمالی بود.

مسوول پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت در استان خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۶۲ درصد از مصوبات استانی هیات دولت به این استان در قالب پروژه های عمرانی اجرایی شده است.

‘حسن قلیزاده’ به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: هیات دولت در سه سفر استانی ۶۶۷ مصوبه برای توسعه این استان گذراند که بیشترین مصوبات هیات دولت با ۲۴۹ مصوبه مربوط به دور سوم سفر بود.

وی اضافه کرد: این مصوبات در قالب دو هزار و ۵۶۹ پروژه عمرانی تعریف شده و حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت و استان برای اجرای این پروژه ها پیش بینی شد.

وی افزود: از مجموع مصوبات سفرهای استانی ۹۳ درصد مصوبات دور اول، ۶۶ درصد مصوبات دور دوم و ۳۶ درصد مصوبات دور سوم اجرایی شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی گفت: از ۱۸۳ مصوبه دور اول ۱۵۳ مصوبه به طور کامل اجرا و درقالب پروژه های عمرانی به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی ۱۶ مصوبه دور اول نیز در دست اجرا قرار دارد و ۱۴ مصوبه نیز به علت برخی مشکلات و موانع عملیاتی نشده که در حال رفع این موانع برای اجرایی شدن هستیم.

قلیزاده افزود: از ۲۳۵ مصوبه دور دوم سفر هیات دولت به خراسان شمالی ۱۱۳ مصوبه در قالب پروژه های عمرانی به بهره برداری رسیده که ۶۶ درصد از مصوبات را شامل می شود.

وی اضافه کرد: بنابر آمار ۱۰ مصوبه دور دوم سفر استانی هیات دولت به این استان در دست اجرا است و ۳۰ مصوبه نیز اجرایی نشده که باید با رفع موانع عملیاتی شود.

معاون استاندار خراسان شمالی تعداد مصوبات دور سوم سفر استانی هیات دولت را ۲۴۹ فقره اعلام کرد که ۶۴ مورد آن که ۳۶ درصد از مصوبات را شامل می شود در قالب پروژه های عمرانی به بهره برداری رسیده و ۱۰۵ مصوبه نیز در دست اجرا قرار دارد.

قلیزاده تعداد مصوبات عملیاتی نشده دور سوم سفر استانی هیات دولت را حدود ۱۰۰ مصوبه خواند و عامل اصلی اجرایی نشدن این مصوبات را ماده ۵۸ قانون بودجه مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

به گفته وی براساس این مصوبه مدیران استانی حق هزینه کرد اعتبارات استانی برای مصوبات سفرهای استانی دولت را ندارند که این مصوبه در بودجه سال ۹۰ حذف شد.

قلیزاده به تعداد پروژه های سفر استانی هیات دولت در قالب زیربخش های مهم اشاره کرد و گفت: از مصوبات سه سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی ۲۰۴ پروژه در بخش آموزشی و پژوهشی، ۳۷۹ پروژه در بخش ۳۷۹ اقتصادی و تولیدی، ۱۲۷ پروژه در بخش بهداشتی و درمانی، ۱۱۶ پروژه در بخش حقوقی و قضایی، یکهزار و ۵۳ پروژه در بخش زیربنایی و فنی،۶۶۷ پروژه در بخش فرهنگی و اجتماعی و ۲۲ پروژه نیز در بخش نظامی و انتظامی ساماندهی شده است.

مسوول پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت در خراسان شمالی گفت: از لحاظ درصد تحقق نیز ۴۴ درصد پروژه های آموزشی و پژوهشی، ۵۴ درصد پروژه های اقتصادی و تولیدی، ۶۸ درصد از پروژه های بخش بهداشتی و درمانی، ۴۵ درصد پروژه های حقوقی و قضایی و ۷۵ درصد از پروژه های زیربنایی و فنی اجرایی شده است.

وی درصد تحقق پروژه های بخش فرهنگی و اجتماعی را ۵۰ درصد و نظامی و انتظامی را نیز ۵۱ درصد عنوان کرد.

قلیزاده یکی از مهمترین بخش های مصوبات استانی هیات دولت را توزیع عادلانه مصوبات سفر در قالب پروژه های شهرستانی دانست و گفت: از کل پروژه های مصوب استانی دولت ۳۲۹ پروژه مربوط به شهرستان اسفراین، ۶۸۳ پروژه مربوط به بجنورد، ۲۶۰ پروژه در جاجرم، ۳۲۹ پروژه در شیروان، ۲۵۰ پروژه در فاروج،۲۰۷ پروژه در گرمه و ۳۲۹ پروژه نیز در مانه و سملقان تعریف شده است.

به گفته وی درصد تحقق پروژه های استانی هیات دولت به استان در شهرستان ها بین ۶۰تا ۶۴ درصد است که بیشترین درصد تحقق با ۶۴ درصد مربوط به شیروان و کمترین درصد تحقق با ۶۰ درصد مربوط به شهرستان های جاجرم و فاروج بوده است.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت که در قالب پروژه های عمرانی بوده ۱۸۲ پروژه در قالب توسعه استانی در دست اجرا است که ۵۰ درصد آن محقق شده است. ک/۴

۲۷۱۲/۶۲۶/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۶۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.