۶۲ نمونه دوپینگ فوتبالی‌ها منفی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد هاشمیان با اعلام این خبر افزود: ۶۲ نمونه تست دوپینگ که مربوط به نمونه‌های بازیکنان لیگ برتر، دسته اول، دوم و هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال آقایان و بانوان بوده، از سوی آزمایشگاه کلن آلمان منفی اعلام شد.

وی که با سایت فدراسیون فوتبال گفتگو می‌کرد، افزود: با توجه به هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و حساسیتی که در رقابت‌ها وجود دارد، در نظر داریم با توجه به تجهیزات و امکانات بالایی که در اختیار داریم، در مسابقات حضور پیدا کرده و از بازیکنان نمونه تست دوپینگ گرفته شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکنون کلیه افسران به کیت نمونه گیری خون مجهز بوده و در صورت صلاحدید از هر بازیکن می‌توانند تست نمونه گیری خون نیز انجام دهند. در واقع با تجهیز شدن کلیه افسران برای نمونه گیری تست دوپینگ، تمامی شرایط فراهم شده و کلیه مسابقات تحت نظر ما خواهد بود.

هاشمیان در پایان تصریح کرد: در سال گذشته همایش‌های یک روزه آموزش مبانی تست دوپینگ در استان‌ها برگزار شد و با توجه به اینکه تعدادی از استان‌ها اقدام به برگزاری این همایش نکرده‌اند، به آنها توصیه می‌شود تا هرچه زودتر برگزاری این همایش را در دستور کاری خود قرار دهند، چرا که از ابتدای آغاز مسابقات فصل جدید در تمامی رده‌های سنی، استان‌هایی که اقدام به برگزاری این همایش نکرده‌اند، حق حضور در رقابت‌های خود را ندارند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.