۶۵ درصد از کارکنان مرکز بهداشت استان مرکزی اضافه وزن دارند

دکتر ˈبابک عشرتیˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس مطالعات علمی انجام شده علت چاقی و اضافه وزن کارکنان شاغل در مرکز بهداشت استان کم تحرکی و الگوی پرکالری غذایی در روز است.

وی عنوان کرد: شیوه نامه آزمایشی ترغیب مدیران و کارکنان ادارات به ورزش و تحرک در مرکز بهداشت استان مرکزی تدوین و به صورت آزمایشی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی بهره گیری از روش های افزایش مشارکت مدیران در تحرک جسمانی همکاران، استفاده از کارکردهای رسانه ای در تشریح ابعاد تهدید چاقی در بروز بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و انواع سکته ها، حضور مدیران در برنامه های تحرک جسمانی و جدی گرفتن هزینه کرد ردیف اعتباری ورزش برای پرسنل را از محورهای شیوه نامه مذکور عنوان کرد.

دکتر عشرتی توضیح داد: مطالعات پایه ارزیابی شیوع چاقی در کارکنان دستگاه های اجرایی استان نیز در دست انجام است و به زودی این شیوه نامه برای اجرای فراگیر در ادارات استان در شورای سلامت و امنیت غذایی مطرح خواهد شد.

بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از جمعیت زنان و حدود ۳۴ درصد از جمعیت مردان استان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند.ک/۳

۵۶۰/۵۰۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.