۶۷ میلیون کودک به مدرسه نمی‌روند

جام جم آنلاین: مدیر آموزش یونسکو گفت: در دنیای امروز ۶۷ میلیون کودک به مدرسه نمی‌روند.

  کیان تانگ در دومین مجمع عمومی نمایندگان مجالس آسیا – اقیانوسیه برای آموزش ، وضع دسترسی به آموزش اولیه و مدارس راهنمایی را در ایران مطلوب ارزیابی کرد و افزود: آموزش حقی انسانی و سرمایه گذاری اصلی برای کشورهاست تا اقتصادهای قوی داشته باشند.

 وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری بدون سرمایه گذاری در زمینه آموزش به پیشرفت نمی رسد اضافه کرد: دولت ها از سال۲۰۰۰ در اجلاس داکار بر آموزش تمرکز کردند تا بودجه آموزش خود را افزایش دهند و بچه ها را به مدارس بفرستند که مجالس نیز در این مسیر نقش مؤثری داشتند.

کیان تانگ با بیان اینکه در ده سال گذشته دسترسی به مدارس به ویژه برای دانش آموزان دختر افزایش یافته است گفت: امروز ۶۷ میلیون کودک در دنیا به مدرسه نمی روند و در برخی موارد که به مدرسه می روند به علت کیفیت پایین و بی ربط بودن مطالب درسی به زندگیشان مدرسه را ترک می کنند بدون اینکه مهارتی یاد بگیرند .

مدیر آموزش یونسکو با اشاره به بحران اقتصادی در جهان افزود: یونسکو می خواهد چارچوبی درست کند تا همه به هدف نهایی خود در آموزش برای همه دست یابند اما در این باره با چالش هایی روبه روست که یکی از آنها تعیین ملاک های خوب در این زمینه است تا پیشرفت کشورها در زمینه آموزش روشن باشد ضمن اینکه طبق پروسه اموزش برای همه و اهداف هزاره سوم در کشورها عمل شود.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.