۷میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه هستند

بینا- قائم‌مقام وزیر دادگستری گفت: هفت میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه هستند.
غلامرضا سعیدی صبح سه‌شنبه در جشن گلریزان آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد در بوشهر اظهار داشت: گرفتن دست یک دردمند و نیازمند یکی از بزرگترین سعادتهایی است که نصیب انسان می‌شود و همه باید سعی کنیم از چنین فرصت‌هایی بهترین بهره را ببریم.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اضافه کرد: اگر کسی بتواند گره از کار مسلمانی بردارد اجرای بیشتر از یک ماه اعتکاف در مسجدالنبی دارد که این موضوع بیانگر ارزش بسیار بالای دستگیری از نیازمندان است.
قائم‌مقام وزیر دادگستری حل کردن مشکل یک نفر را به مانند حل کردن مشکل جامعه دانست و اضافه کرد: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم و باز کردن گره از مشکلات مردم وجود ندارد.
وی به آسیبهای اجتماعی ناشی از زندانی‌شدن افراد اشاره کرد و افزود: خانواده و اطرافیان زندانیان نیز همراه او دچار آسیب‌های اجتماعی زیادی می‌شوند و رهایی هر فرد از زندان می‌تواند نجات بخش بنیان یک خانواده باشد.
سعیدی ادامه داد: حضور در چنین مجالسی توفیق زیادی می‌خواهد زیرا خانواده‌های زیادی چشم‌انتظار خروجی این مجالس هستند و به دنبال آزادی سرپرست یا عضوی از خانواده خود از این طریق هستند.
وی به برخی از محکومان و زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و با بی‌گناه‌خواندن بسیاری از این افراد بیان داشت: برخی از این زندانیان انقدر پاک هستند که می‌توان پشت سر آنها نماز خواند و به جای ملامت و سرزنش آنها باید زمینه را برای آزادی آنها فراهم سازیم.
قائم‌مقام وزیر دادگستری به فعالیت ۲۲ ساله ستاد دیه کشور اشاره کرد و گفت: این ستاد با بیش از دو دهه فعالیت توانسته در آزادسازی بسیاری از زندانیان غیر عمد قدم‌های خوبی بردارد.
وی به برخی از فعالیتهای صورت  گرفته توسط ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و افزود: در کنار تلاش برای آزادسازی زندانیان اقدامات خوبی نیز برای اصلاح برخی قوانین و همچنین اصلاح قوانین موجود برداشته شده است.
سعیدی تصویب و اصلاح قوانین را گامی برای پیشگیری از حضور محکومان در زندان عنوان کرد و اظهار داشت: با پیشگیری از محکوم شدن و زندانی شدن این افراد، می‌توان چنین جشن‌هایی را برای دیگر امور خیر برگزار کرد.
وی به میزان بالای قربانیان حوادث تصادف موتورسیکلت اشاره کرد و بیان داشت: از حدود هشت میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور، هفت میلیون دستگاه موتورسیکلت فاقد بیمه هستند.
قائم‌مقام وزیر دادگستری به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل بیمه کردن موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: به همین منظور ۷۰ درصد در جریمه‌ها و ۵۰ درصد نیز در تعرفه بیمه تخفیف داده شد تا با هزینه کمی بتوان موتورسیکلت را بیمه کرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.