۷ اصل برای سالم نگه داشتن خوراکی ها

 

هنر از قبل آماده کردن، نگه داری، فریز کردن و هدر ندادن آنچه که باقی می‌ماند، فقط با دقت و هوشیاری کامل، میسر است، این هنر را باید آموخت، بدون یادگیری نمی‌توان این کارها را به درستی انجام داد، حتی اگر بخواهید اقدام ها و کارهای اولیه را با استدلال و عقل سلیم انجام دهید…

۱) آنچه که از وعده های قبل باقی مانده را با خوراکی تازه (خوراکی که دارید آماده می‌کنید) مخلوط نکنید. چرا؟ اولاً ممکن است آلودگی باقی مانده ها را به خوراکی تازه منتقل کنید. و دوم اینکه، ممکن است تمام خوراک جدید هم خورده نشود و به این ترتیب، آنچه از قبل مانده بود، دوباره باقی بماند!

۲) باقی ماندۀ خوراکی ها را فقط یک بار مورد استفاده قرار دهید. خوراکی که از قبل مانده است، نباید بیش از یک بار، گرم شود.

۳) خوراکی های از قبل مانده یا به طور مثال سس ها، همیشه تا مرکزشان باید به خوبی گرم شود. بهترین حالت این است که این خوراکی ها تا ۷۵ درجۀ سانتیگراد حرارت ببینند.

۴) هیچ وقت یک خوراکی را فریز نکنید مگر اینکه آن را به دقت محافظت کرده و خوب بسته بندی کرده باشید: ظرف محکم، کیسۀ فریزر، و نوار شفاف، وسایلی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید خوراک را به خوبی بسته بندی کنید. به این ترتیب می‌توانید مادۀ غذایی مورد نظر را در فریزر بگذارید، حواستان باشد که هیچ نوع خوراکی با این شرایط بسته بندی نباید در هوای آزاد بماند.

۵) اگر خودتان خوراکی را از قبل آماده کرده اید و حالا می‌خواهید منجمدش کنید، تاریخ تهیۀ خوراکی را روی آن درج کرده و نهایتاً تا دو ماه بعد آن را مورد استفاده قرار دهید.

۶) بعد از ریختن باقی ماندۀ خوراکی در یک ظرف محکم و تمیز، باید سریعاً آن را داخل یخچال بگذارید. اگر لازم است بگذارید سرد شود، اما با بیشترین سرعت ممکن این کار را انجام دهید، و به هیچ وجه نگذارید یک خوراکی بیش از دو ساعت در دمای محیط باقی بماند (و بیش از یک ساعت در تابستان!).

۷) توجه، به هیچ وجه یخ مواد خوراکی را در هوای آزاد باز نکنید. باید از قبل پیش بینی کنید که به این ماده احتیاج دارید و بگذارید در دمای یخچال باز شود، ضمناً می‌توانید از مایکروویو هم برای باز کردن یخ خوراکی ها استفاده کنید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
خوراکی های انرژی زا
بهترین و بدترین روغن های خوراکی
خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو،پوست،علیه شکنندگی ناخن
خوراکی علیه شکستگی
با این خوراکی به جنگ کبدچرب بروید!


سیمرغ | تازه های سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.