۷ جلد از رهنامه‌های جهادی رونمایی شد/ بشاگرد آن روستای سابق نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از مجموعه ۷ جلدی «رهنامه جهادی» عصر دوشنبه (۲۳ مرداد ماه)، به همت مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

وحید کمر روستا، دبیر مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی در ابتدای سخنانش اظهار داشت: حدود ۲۰ ماه از آغاز به کار این مرکز می‌گذرد و در این مدت، فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی متعددی انجام داده‌ایم.

وی افزود: دیدار ۳۱۳ نفر از نخبگان جهادگر با مقام معظم رهبری در سال ۸۹، ثمرات زیادی در حوزه مطالعاتی، پژوهشی و راهبردی مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی داشت که در نهایت، به رونمایی از سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی، پس از فعالیت ۱۸هزار نفر ساعت از نخبگان حوزه، دانشگاه و جهادگران در سال ۹۰ منجر شد.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی یادآوری کرد: تا قبل از تشکیل مرکز، محتوا و تالیفات محدودی داشتیم که با همکاری مدیریت مرکز و جهادی‌ها توانستیم، جزوه‌های خوبی درباره مناطق هدف و فعالیت‌های جهادگران تدوین کنیم.

کمر روستا از ادامه تدوین مجموعه کتاب‌های «رهنامه جهادی» خبر داد و گفت: این مجموعه به ۱۴ جلد خواهد رسید و در برنامه‌های آینده، به صورت تخصصی، مطالعات راهبردی در حوزه نقش حرکت‌های جهادی در کارآفرینی و اشتغال انجام خواهیم داد.

وی با تقدیر از نویسندگان مجموعه کتاب‌های «رهنامه جهادی» تصریح کرد: قصد داریم که با مطالعات تخصصی، تاثیرگذاری بیشتری بر حرکت‌های جهادی داشته باشیم.

سپس امیر والی، برادر زنده‌یاد عبدالله والی، خاطراتی از فعالیت‌های جهادی برادرش در بشاگرد دهه ۶۰ و تاکید مقام معظم رهبری بر سازندگی این منطقه بیان کرد و گفت: اکنون همان بشاگردی که در دوران پهلوی، در بدترین شرایط قرار داشت، حالا تبدیل به شهرستان شده و توانایی اعزام نیروهای جهادی به مناطق محروم را داراست.

حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان، مشاور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و مرکز حرکت‌های راهبردی در ادامه آیین رونمایی از مجموعه ۷ جلدی «رهنامه جهادی» اظهار داشت: حرکت جهادی بر اساس یک اطلس در مناطق محروم فعالیت می‌کند که این نقشه راه تدوین شده است.

وی این نقشه راه را برای مسئولان و جهادگردان مفید خواند و تاکید کرد: مسئولان با تکیه بر این نقشه می‌توانند، آیین‌نامه، سیاست و قانون‌های اجرایی مدنظر مقام معظم رهبری را تببین کنند. حدود ۳ هزار گروه جهادی هم فعال هستند که این نقشه راه در برنامه‌های آینده آن‌ها موثر خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به تدوین ۲ عنوان کتاب درباره جهاد فرهنگی ادامه داد: آسیب‌شناسی حرکت‌های جهادی و اصول مدیریت این حرکت‌ها، رهنامه جهاد علمی و درسنامه دانسته‌های بنیادین نیز به زودی تدوین می‌شوند.

اخوان از کتاب‌های تدوینی درباره حرکت‌های جهادی طلاب یاد کرد و گفت: دو عنوان اثر نیز درباره مدیریت محرومیت‌زدایی نوشته‌ایم که در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهند شد.

سپس سردار مجید خراسانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، با تاکید بر لزوم تغییر و تحول بنیادین در حوزه اجرایی حرکت‌های جهادی و خودکفایی خاطرنشان کرد: من تنها راه بن‌بست‌شکنی و جلوگیری از عقب‌ماندگی را در تحول جهادی می‌دانم. فعالیت ما از نظر کمی به حد مطلوبی رسیده، اما تحول بنیادین در حوزه جهادی، در مسیر چشم‌انداز حرکت‌های جهادی است.

خراسانی ادامه داد: تدوین کتاب‌های تخصصی موردنیاز حرکت‌های جهادی، در کیفی‌سازی این حرکت‌ها اثربخش است. تدوین تمام کتاب‌های «رهنامه جهادی» توسط خود نیروهای جهادی انجام شده و ما فقط با اعتمادبخشی و ایجاد فضا برای جوانان، به آن‌ها کمک کردیم.

در پایان این مراسم، کتاب‌های «رهنامه جهادی در عرصه آموزش»، «رهنامه جهادی درسنامه مهارت‌های زندگی»، «رهنامه جهادی ره‌ توشه سلامت و بهداشت»، «رهنامه جهادی ره‌ توشه مبلغین اردوهای جهادی»، «رهنامه جهادی تبلیغ در اردوهای جهادی»، «رهنامه جهادی طرح‌نامه فرهنگی» و «رهنامه جهادی در عرصه کشاورزی» رونمایی شدند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.