۷ نوع ماده غذایی که باید آنها را مصرف کنید

فروردین ۱۴۰۳

در طی بررسی های اخیر نشان داده شده است که بسیاری از اشخاص دچار فقدان هفت نوع ماده غذایی می باشند . این ۷ دسته مواد غذایی عبارتند از :

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ در سال های اخیر ، بیش از نیمی از اشخاص دچار اضافه دریافت مواد غذایی می باشند و بخشی هم کمبود دریافت و لاغری دارند. در نهایت، عدم تحرک، پرخوری و استفاده از خوردنی هایی با ارزش غذایی پایین و کالری بالا نتیجه ای جز چاقی و سوءتغذیه ندارد . هم چنین کمبود بعضی از مواد غذایی می تواند سبب بروز بسیاری از بیماری ها و بی نظمی در دریافت مواد مغذی در بدن می گردد .

پتاسیم : کاهش فشار خون
در طی بررسی های اخیر نشان داده شده است که بسیاری از اشخاص دچار فقدان هفت نوع ماده غذایی می باشند . کمبود پتاسیم یکی از انواع مواد غذایی است .تحقیقات نشان می دهد که پتاسیم موجود در مواد غذایی می تواند سبب می گردد که فشار خون در محدوده نرمال حفظ شود .پتاسیم سبب بهبود باروری و ارتقا عملکرد عضلات و سیستم اعصاب می گردد .پتاسیم در بسیاری از مواد غذایی به صورت طبیعی وجود دارد برای مثال سیب زمینی ، شیر ، موز و آواکادوو حاوی مقادیر بسیاری پتاسیم می باشند .

منیزیم : سدی برای ابتلا به بیماری

کمبود منیزیم با بروز بسیاری از بیماری ها نظیر پوکی استخوان ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و گرفتگی عضلانی در ارتباط است .برای جبران کمبود منیزیم می توانید اسفناج ، لوبیا ، نخود فرنگی ، آجیل مخصوصا بادام مصرف کنید .

ویتامین A : افزایش بتا کاراتن

بتاکاراتن در بسیاری از مواد غذایی زرد و نارنجی وجود دارد نظیر سیب زمینی ، هویج وجود دارد . هم چنین بعضی از مواد غذایی نظیر اسفناج و بروکلی حاوی ویتامین A می باشند .
ویتامین A نقش اساسی در بینایی و دید خوب ، رشد بافت ها و افزایش ایمنی بدن می گردد .

ویتامین D : تقویت قلب و مغ
ز
ویتامین D نقش بسزایی در رشد استخوان های قلب ، تقویت عضله ، بافت های عصبی و افزایش سیستم عصبی دارد .بخشی از ویتامین D وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیریم تامین می گردد .
برخی از مواد غذایی به طور طبیعی حاوی ویتامین D می باشند . ماهی ، قارچ ، شیر ، آب پرتغال ، زرده تخم مرغ از این قبیل مواد غذایی می باشند .

کلسیم : برای داشتن استخوان های مقوی
قطعا می دانید که کلسیم برای رشد استخوان ها و دندان ها مفید است .کلسیم سبب بهبود عملکرد عضلات و ایجاد تعادل در ضربان قلب می گردد .هم چنین کلسین ممکن است منجر به کاهش فشار خون می گردد .لبنیات از جمله مواد غذایی است که سرشار از کلسیم است ، ماهی ، کلم پیچ ، کلم بروکلی می باشد .بدون دریافت کلسیم کافی بدن توانایی کمی در جذب کلسیم دارد .

ویتامین C: تقویت کننده سیستم ایمنی

آیا ویتامین c می تواند از سرما خوردگی جلوگیری کند ؟ ویتامین c تا حدی می تواند در کاهش علایم سرما خوردگی موثر باشد .این ویتامین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می گردد . ویتامین c در رشد استخوان ها و دندان ها نقش دارد . هم چنین به سبب خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند در ترمیم سلول های آسیب دیده موثر باشد .

فیبر
فیبر که ناشی از غلات و لوبیا است برای سلامتی بسیار مفید است .فیبر به کاهش کلسترول کمک می کند . هم چنین مصرف فیبر شانس ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان را کاهش می دهد .فیبر برای اشخاصی که مایل به کاهش وزن دارند بسیار موثر است . معمولا مواد غذایی حاوی فیبر کالری کمی دارند .

منبع: salamatnews.com


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.