۷ هزار تاکسی در انتظار نوسازی

جام جم آنلاین: مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: از ابتدای سال جاری بیش از هفت هزار تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت نام کرده اند اما هنوز هیچ کدام از رانندگان خودروی جدیدشان را تحویل نگرفته اند.

 به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمد احمدی بافنده گفت: رانندگان این تاکسی ها بعضا در حال پرداخت قسط وام نوسازی خودرو نیز هستند اما هنوز خودروی جدید به آنها تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی اکنون حدود پنج سال است که در صورت نوسازی ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری متوسط عمر ناوگان به حدود چهار سال خواهد رسید، اظهارداشت: از مجموع بیش از هفت هزار تاکسی فرسوده که برای نوسازی ثبت نام شده اند، هنوز بسیاری از تاکسی ها اسقاط نشده اند، این در حالیست که مقرر بود امسال نوسازی تاکسی های فرسوده به صورت جهادی و گسترده صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون تنها ۴۰۰ دستگاه تاکسی جدید آن هم از سهمیه سال ۹۰ وارد ناوگان شده است و هیچ خودروی جدیدی از سهمیه امسال تحویل داده نشده است.

احمدی بافنده تصریح کرد: رانندگان از نوسازی تاکسی های فرسوده استقبال خوبی داشته اند اما عدم هماهنگی های بین برخی از دستگاه های مسوول سبب شده تا روند نوسازی تاکسی های فرسوده با مشکلاتی مواجه شود.

وی افزود: رانندگان تاکسی شغل دیگر جز رانندگی ندارند و طولانی شدن روند نوسازی تاکسی هایشان مشکلات جدی برای آنها ایجاد می کند. شاید برخی مسوولان فکر می کنند که رانندگان شغل دیگری هم دارند و در چند ماهی که روند نوسازی خودرویشان زمان می برد برسرآن کار می روند که اقدامی اساسی برای تسریع زمان نوسازی تاکسی ها صورت نمی گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: چند ماه است که تعداد زیادی از رانندگان تاکسی چشم به راه نوسازی خودرویشان هستند و امیدواریم که ضمن نوسازی بیش از هفت هزار تاکسی ثبت نام شده ، اقدامات و زمینه سازی لازم برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده دیگر تا پایان سال صورت گیرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.