۷ ویروس فراموش نشدنی تاریخ رایانه

ویروس های کامپیوتری از جمله مخرب ترین برنامه هایی می باشند که ممکن است در یک سیستم وجود داشته باشد. این برنامه ها می توانند تمام اطلاعات یک رایانه را تحت تاثیر قرار داده و آن را از کار بیاندازد.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز، در طول تاریخ و از روزی که رایانه ها ساخته شدند بدافزارها نیز تولید شده و بسیار سریع رشد کردند. بسیاری از این بدافزارها توسط برنامه نویس هایی نوشته شده است که سعی داشتند خودشان را به همه دنیا معرفی کنند. در طی سال های چند بدافزار به طور باورنکردنی توانستند دنیا را به چنگ خود در آورند و حتی سازمان های بزرگ دنیا که سیستم های امنیتی بسیاری دارند را نیز نابود کردند. در ادامه ۷ ویروس فراموش نشدنی تاریخ رایانه را با هم مرور خواهیم کرد.

** MYDoom

این ویروس در سال ۲۰۰۴ توانست رایانه های بسیاری را مبتلا کند و در طول تاریخ به عنوان مخرب ترین ویروس شناخته می گردد. ویروس مایدوم به سرعت از طریق ایمیل ها پخش شد. بخش اصلی این ویروس سبب می گردد تا رایانه به راحتی توسط فرد برنامه ریز قابل کنترل باشد و بسیار سریع سیستم  را نیز از کار می انداخت. این ویروس سازمان های بزرگ دنیا و شرکت ها را برای مدتی از کار انداخته بود تا اینکه سرمنشا آن پیدا شده و از بین رفت.

** ILOVEU

افرادی که در سال ۲۰۰۰ با رایانه در ارتباط بودند محال است ویروس ” ILOVEU” را به خاطر نداشته باشند زیرا این ویروس از طریق ایمیل به سرعت تمام دنیا را در اختیار خودش گرفت. آمار ها نشان میدهد که این ویروس در روز اول بیش از ۱۰ میلیون رایانه را مبتلا کرد و سپس در طول ۱۰ روز این میزان به ۵۰ میلیون رایانه ویندوزی رسید. برنامه اصلی این ویروس را یک مرد فیلیپینی نوشته بود و به قدری قوی بود که حتی پنتاگون آمریکا نیز برای چند روز از دست خارج شد. این ویروس به گونه ای بود که هنگام پاک شدن آسیب وحشتناکی به رایانه وارد می کرد.

** Melissa

اولین ویروسی که توانست خود را به آدرس های ذخیره ایمیل برساند ملیسا بود. این ویروس توسط فردی به نام “دیوید اسمیت” نوشته شده بود و برنامه ریزی پیچیده ای داشت. این ویروس تمامی سرورهای ایمیل دنیا را زمین گیر کرد و شرکت های بزرگی مانند ماکروسافت و اینتل به ان مبتلا شدند. ملیسا ویروسی بود که سبب شد نام سرویس ایمیل برای مدتی ترسناک باشد و کاربران عادی از آن می ترسیدند.

** Code Red

در اواسط سال ۲۰۰۱ بود که ویروسی بسیار مخرب وارد هسته مرکزی ماکروسافت شد. این ویروسی به قدری قوی بود که سریعا در رایانه پخش شده و فرصت فکر کردن به کاربر نمی داد. این ویروس در سال ۲۰۰۱ توانست به ۲۰۰ هزار سرور که به هرکدام آن ها میلیون ها رایانه متصل بود برسد و همه آن ها را نابود کند. این ویروس رایانه را کاملا از کار می انداخت و تنها پیامی به صورت خوش آمد روی صفحه ظاهر می شد. اسم آن از روی نوشیدنی محبوب برنامه نویس برداشته شده است.

** Conflicker

یکی از ویروس هایی که ترس را در تمامی کاربران رایانه در دنیا ایجاد کرد Conflicker بود. این ویروس که در سال ۲۰۰۷ انتشار یافت توانست در روز اول میلیون های رایانه را در تمامی دنیا آلوده کند. این ویروس شاخه های مختلفی داشت و همیشه به سبک های مختلف وارد رایانه کاربر شده و هر رایانه را با روشی جداگانه از کار می انداخت. به نوعی این ویروس مجموعه ای از ویروس های قدیمی تر بود. در اواخر سال ۲۰۰۸ بود که ورژن خطرناکتر این ویروس سبب شد بسیاری مجبور به دور انداختن کل رایانشان شوند. این ویروس سبب شد سطح ایمنی رایانه ها به طور کلی تغییر کند.

** Sasser

این ویروس توسط یک نوجوان ۱۷ ساله آلمانی نوشته شده و توانست تمام دنیا از ژاپن گرفته تا آمریکا را به خود آلوده کند. این ویروس نه از طریق ایمیل یا کاربر بلکه از طریق رسیدن به سرورها و شبکه های رایانه ای توانست دنیا را فرا بگیرد. اهداف اصلی این ویروس مراکز مهم دولتی، نظامی، خدماتی و درمانی بودند به طوری که پس از پخش شدن ویروس بیشتر بیمارستان های دنیا اعلام مشکل کردند همچنین نیروی ساحلی انگلستان و سیستم های نظامی این کشور از کار افتادند. نویسنده این ویروس به ۲۱ ماه زندان محکوم شد.

** Storm

این ویروس مشابه نامش طوفانی در صنعت رایانه به پا کرد و بیش از ۱۰ میلیون رایانه به آن آلوده شدند. این ویروس نیز توانسته بود به هسته اصلی ماکروسافت برسد از این رو بسیار سریع تمامی کاربران ویندوز را آلوده کرد. این ویروس که از نوع اسب تروآ بود سبب می شد تا میلیون ها فایل اسپم در رایانه تولید شود و همین سبب نابود شدن و از کار افتادن سیستم می شد. با اینکه ریشه اصلی این ویروس از بین رفته است اما هنوز هم نشانه هایی از آن در بعضی رایانه های شخصی دیده می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.