۷۰ درصد متقاضیان جراحی‌ زیبایی پس از مشاوره با روانپزشک، انصراف می‌دهند

۳۰اردیبهشت،
ممتاز نیوز : معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: عمده سبب مراجعه اشخاص برای جراحی زیبایی، بیماریهای روانی است و ۷۰ درصد متقاضیان این جراحی‌ها بعد از مشاوره روانپزشک از جراحی انصراف می‌دهند.

غلامحسن نیک‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در بحث جراحی‌های زیبایی ما با نوعی جراحی مواجهیم که یک جراحی اورژانسی نیست بلکه معضلی است که خود فرد آن را به عنوان بیماری مطرح می‌کند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور افزود: این روزها عمل زیبایی از موی سر تا نوک انگشتان پا را درگیر می‌کند که این بستگی به اشخاص دارد که اولاً چقدر پول دارند و چقدر می‌خواهند به خودشان برسند البته چشم و هم‌چشمی و رقابت و مسائل فرهنگی – اجتماعی را نیز در این بین نباید نادیده گرفت.

نیک‌نژاد ادامه داد: در دو سال پیش ما نشستی با انجمن روانپزشکان داشتیم و تصمیم گرفتیم تا با بیماران علاقه‌مند به عمل جراحی زیبایی یک نشست و مصاحبه داشته باشیم که بعد از مدتی دیدیم. ۷۰ درصد اشخاصی که به عمل جراحی زیبایی مایل بودند بعد از صحبت با روانپزشک از جراحی زیبایی منصرف شدند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور افزود: عمده سبب مراجعه اشخاص برای جراحی زیبایی بیماریهای روانی است چرا که موضوع عمل زیبایی یک مسئله پیچیده‌ای است و باید مسائل و عوارض متعددی را نیز در نظر گرفت.

نیک‌نژاد با بیان اینکه ما برای جراحی زیبایی تعرفه پزشکی نداریم گفت: به طور مثال برای انحراف بینی تعرفه داریم اما برای جراحی‌های زیبایی تعرفه مشخص شده‌ای نداریم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: اشخاص برای انجام جراحی زیبایی در مسئله اول رقابت با دوست و همکار و فامیل خود را در نظر داشته و با چشم و هم چشمی به این مسئله می‌نگرند و برای انجام این کار نیز غیر از خانواده خودشان با یک فرد صاحب‌نظر صحبت نمی‌کنند و این را در نظر نمی‌گیرند که پزشکی که برای جراحی به آن مراجعه می‌کنند تبحر لازم را دارد یا نه.

نیک‌نژاد افزود: متأسفانه وقتی بیمار کار خود را انجام داد یعنی تعرفه پزشک را پرداخت کرد و بعد از عمل به آن چیزی که مد نظرش بود، نرسید بحث شکایت را مطرح می‌کند اما اگر به خواسته ظاهری خود رسیده باشد نه از تعرفه می‌نالد و نه از وقت و عمل جراحی سختی که متحمل آن شده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: بهتر است اشخاص برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی به مراکز تخصصی جراحی ترمیمی مراجعه کنند نه اینکه به مطب‌ها بروند و بدون حضور متخصص بیهوشی و فقط با حضور یک دستیار این اعمال را انجام دهند، چرا که این مراکز به بخش CCU و ICU مجهز نیستند که اگر عارضه‌ای پیش آید بتوان زمان طلایی را برای نجات فرد حفظ کرد.

وی افزود: جراحی در مراکز جراحی محدود نیز درست نیست چرا که طبق قانون نباید بیمار بیش از ۲۴ ساعت در این مراکز بستری باشد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.