۷۰ کودک در زلزله آذربایجان جان باختند

پزشکی قانونی کشور با انتشار جزئیات بیشتری از متوفیان زلزله آذربایجان، آمار نهایی فوت شدگان زلزله اخیر این استان را ۲۵۸ نفر اعلام کرد که در آن ۷۰ نفر زیر ۱۸ سال بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از کل فوت شدگان زلزله اخیر ۱۷۱ نفر زن (۶۶٫۳ درصد) و ۸۷ نفردیگر مرد (۳۳٫۷ درصد ) بودند.

همچنین با اشاره به محدوده سنی فوت شدگان زلزله باید گفت که: ۵۲ نفر از فوت شدگان زیر ۱۰ سال، ۱۷ نفر ۱۰ تا ۱۹ سال، ۵۴ نفر ۲۰ تا ۳۹ سال، ۳۸ نفر ۴۰ تا ۵۹ سال، ۵۸ نفر ۶۰ تا ۷۹ سال و ۲۴ نفر ۸۰ سال به بالا سن داشتند، این در حالی است که سن ۱۵ نفر از این فوت شدگان نامعلوم گزارش شده‌است.

از محدوده سنی متوفیات زلزله می توان به این نتیجه رسید که سن ۸۲ نفر از قربانیان بالای ۶۰ سال و پس از آن ۵۲ نفر زیر ۱۰ سال بوده است.

با توجه به گستردگی منطقه درگیر و تخریب در ۳۰۰ روستا واقع در مناطق زلزله زده، پزشکی قانونی استان ضمن ارائه خدمت به مراجعین عادی در مرکز تمامی امکانات خود را برای تسریع در امر خدمت رسانی به هموطنان به کار گرفت و علی رغم محدودیت پزشک، با اعزام تیمهای تخصصی به مناطق زلزله زده در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به طی فرایندهای قانونی مربوط به درگذشتگان حادثه اقدام کرد.

همچنین با توجه به دفن تعدادی از درگذشتگان بدون طی مراحل قانونی، با مراکز امدادی، درمانی و فرمانداری ها مکاتباتی صورت گرفت تا پس از بررسی و جمع‌آوری تمامی موارد ارائه شده آمار نهایی فوت شدگان تهیه و اطلاع رسانی شود.

در این حادثه، تیمهای تخصصی پزشکی قانونی متشکل از ۱۶ پزشک و نیروهای پشتیبان کار رسیدگی به اجساد به جای مانده از زلزله را انجام می دادند.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.