۷۰۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی دو بانده می شوند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی: برای اجرای هر کیلومتر باند دوم ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارن، مسعودمالکی بابیان این که ۷۰۰ کیلومتر از راههای استان باقی مانده تا دوبانده سازی تمام راه های استان خراسان جنوبی کامل شوداظهار داشت: احداث باند دوم ۴۴۵ کیلومتر راه اجرا شده یا در دست اجراست اما برای تکمیل پرونده دوبانده سازی راه های استان باید ۷۰۰ کیلومتر دیگر پروژه اجرا شود که برای اجرای هر کیلومتر باند دوم ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: ارتقای مشخصات به ۴ خطه باید در تمام راه های بین استانی و بین شهرستانی انجام شود و اعتبار کلانی برای اجرای باند دوم نیاز است.

قائم مقام وزیر در خراسان جنوبی طول راه های اصلی و فرعی نیازمند روکش آسفالت در استان را هزار و ۳۹۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای اجرای روکش این راه ها باید ۴ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال هزینه شود.

به گفته وی، طول راه های روستایی نیازمند روکش آسفالت ۲ هزار کیلومتر است که آسفالت این مسافت هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد.

مالکی وضعیت تراکم راه های اصلی و فرعی استان را ۵ کیلومتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مربع و متوسط تراکم این راه ها در کشور را ۷٫۲ کیلومتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مربع اعلام کرد.

وی ایجاد شبکه حمل و نقل زمینی در استان با اولویت اتصال مرز شرقی به آب های خلیج فارس، استان های مرکزی و مرز غربی با دیدگاه ترانزیت کالا، ایجاد شبکه حمل و نقل شمالی- جنوبی استان برای توزیع ترافیک محور اصلی و نیز به عنوان پدافند غیر عامل با فاصله منطقی از مرز و ضریب ایمنی بالا را از جمله برنامه های مهم برای ارتقای رتبه استان عنوان کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.