۷۰۰ تومان مشوق صادراتی هر کیلو گرم تخم مرغ پیشنهاد شد

به گزارش ایرنا، ‘هدایت الله اصغری’ در نشست خبری بررسی مشکلات اتحادیه های کشاورزی گفت: با توجه به کاهش قیمت تخم مرغ طی ماه های اخیر و ضرر تولید کنندگان این محصول، صنعت مرغ تخم‌گذار قابلیت توقف تولید را ندارد و همچنان به تولید خود ادامه داده است.

وی اظهارداشت: طی سه ماه ابتدای سال جاری، تخم‌مرغ بایستی طبق قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی به قمیت ۲ هزارو ۷۵۰ تومان در هر کیلوگرم به فروش می رسید در حالی که به قیمتی کمتر از قیمت کارشناسی وزرات جهاد کشاورزی به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید و اعمال تعرفه ۷۰ درصدی صادرات، بیش از ۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در انبار‌ها دپو شده است که تصمیم دیرهنگام دولت درخصوص ابلاغ حذف تعرفه صادراتی نیز تاثیری در حمایت از تولید کنندگان این محصول نداشت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار گفت: این درحالی است که طبق قانون افزایش بهره‌وری، دولت باید برای محصولات کشاورزی خرید تضمینی داشته باشد، در غیر این صورت باید مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و نرخ بازار را به تولید‌کنندگان بپردازد اما تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

وی اظهارداشت: هم اکنون تولید کنندگان تخم مرغ بین یک هزارو ۲۰۰ تا یک هزارو ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم متضرر شده اند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار به صادرات ۵۰ هزار تنی تخم‌مرغ طی سال‌های گذشته اشاره کردو گفت: پیش بینی می شود طی سال جاری حدود ۱۵۰ هزار تن تخم‌مرغ مازاد بر مصرف در کشور تولید شود که ۵۰ هزار تن آن برای تنظیم بازار و حداقل ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ به کشور‌های همسایه صادر شود.

وی درخصوص عدم واردات تخم‌مرغ چینی به کشور افزود: با توجه به افزایش تولید تخم مرغ و

در راستای حفظ سلامت جامعه به هیچ عنوان تخم مرغ چینی به کشور وارد نشده است.

اقتصام**۹۱۸۶**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۵۴۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.