۷۳۴ کیلومتر پروژه های زیرساختی و حمل و نقل در کشور

معاون وزیر راه وشهرسازی از افتتاح و بهره برداری ۷۳۴ کیلومتر پروژه زیر ساختی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد صادقی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۸۰ کیلومتر مجموعه راه ها و راه آهن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: این پروژه ها شامل ۱۲۷۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، ۲۱۸ کیلومتر آزاد راه و ۱۶۴ کیلومتر راه آهن بوده است.

وی افزود: در هفته دولت سال جاری نیز ۷۳۴ کیلومتر انواع پروژه های زیر ساختی شامل ۶۹۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، ۴۰ کیلومتر راه آهن با اعتباری بالغ بر ۷۲۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: اواخر سال گذشته ۳۴۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتباری بالغ بر ۲۸۰۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
صادقی تصریح کرد: وزارت راه با حمایت دولت پروژه های مهمی را تا قبل از دولت دهم باید تکمیل کند که این پروژه ها نقش مهمی در توسعه و گسترش بخش ریلی و جاده ای دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به برخی از این پروژه ها اشاره کرد و گفت: راه آهن خواف-هرات، راه آهن گرگان به اینچه برون، راه آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۰  کیلومتر، راه آهن تهران به همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر، راه آهن ملایر به کرمانشاه جزء پروژه های زیرساختی در دولت دهم است که باید تا پایان این دولت تکمیل و به بهره برداری برسد.

صادقی اضافه کرد: آزاد راه ساوه به همدان به طول ۱۷۰ کیلومتر، آزاد راه پل زال به اندیمشک به طول ۵۲ کیلومتر، قطعات اول و چهارم آزاد راه تهران-شمال، بزرگراه سیرجان به بندرعباس، بزرگراه رشت به آستارا، رودهن به فیروزکوه و کنارگذر غربی تبریز از دیگر پروژه های مورد بهره برداری تا پایان دولت دهم هستند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.