۷۵ عضو پ.ک.ک در درگیری با ارتش ترکیه کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه تودی زمان، براساس اعلام ارتش ترکیه، از تاریخ ۸ سپتامبر تا امروز ۱۴ سپتامبر، و در جریان درگیری ارتش ترکیه با نیروهای پ.ک.ک در استان هاکاری، ۷۵ نفر از اعضای حزب کارگران کردستان کشته شدند.

استانداری هاکاری نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای متشکل از پلیس، سربازان ارتش، نیروهای ویژه و نیروهای محلی در هفته گذشته عملیاتی را علیه نیروهای پ.ک.ک در این استان آغاز کرده اند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

ارتش ترکیه نیز با اعلام اینکه عملیاتی بزرگ علیه پ.ک.ک در استان هاکاری در جریان است از حضور جنگنده ها و بالگرد در این عملیات خبر داد.

اهمیت این عملیات به حدی بوده که “نجدت اوزل” فرمانده ارتش ترکیه نیر به منطقه “سمدینلی” در استان هاکاری رفته تا از نزدیک عملکرد ارتش در درگیری با پ.ک.ک را زیرنظر داشته باشد.

به نوشته تودی زمان، سمدینلی به مدت دو هفته است که شاهد درگیرهای میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه است.

براساس این گزارش، ارتش ترکیه با استفاده از پنج گردان عملیات خود در هاکاری را آغاز کرده که در هریک از این گردانها تعداد مختلفی از نیروها حضور دارند و در مجموع پنج هزار نظامی ترک هم اکنون در حال نبرد با پ.ک.ک در این استان هستند.

استان هاکاری در ماه های جولای و آگوست شاهد فعالیتهای تروریستی پ.ک.ک بود و از همین رو درماه جاری میلادی ارتش ترکیه دست به عملیات گسترده در این استان زده است.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.