۷۵۰ دستگاه دیالیز در حال اضافه شدن به بخش درمانی است

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت گفت:وزارت بهداشت تا آخر سال ۷۵۰ دستگاه دیالیز را به تعداد دستگاه های دیالیز موجود اضافه می نماید.

دکتر محمد عقیقی، رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه نارسایی مزمن کلیوی جزو بیماری های جوامع شهری است که با توجه به افزایش فشار خون و دیابت در کشور شاهد افزایش روز افزون آمار ابتلا به نارسایی مزمن کلیوی هستیم.

وی با بیان اینکه این مسئله به عنوان یک دغدغه مطرح بوده و وزارت بهداشت در جهتی افزایش خدمت رسانی در حال تلاش است گفت: با همه مشکلاتی که در تامین منابع مالی دستگاه دیالیز داریم، سال قبل قرار داد خرید ۷۵۰ دستگاه دیالیز را منعقد نمودیم که این دستگاه ها را هر چند وقت یک بار در حال واردات به ایران می باشند.

عقیقی ادامه داد: به امیدواریم با افزودن این تعداد دستگاه به تعداد دستگاه های دیالیز کشور بتوانیم شاخص نسبت بیمار به دستگاه را به ۴ برسانیم به طوری که الان این آمار در کشور ما ۵/۲ است که امیدواریم با واردات این ۷۵۰ دستگاه به کشور این آمار را به چهار نزدیک کنیم.

۱۰ درصد خدمات دیالیز در دست بخش خصوصی است

رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر ۴ هزار و صد دستگاه دیالیز در کشور وجود دارد تصریح نمود: خدمات دیالیز در کشور یک خدمت دولتی است بخش هایی خصوصی و خیریه و بخش های غیر دانشگاهی حدود ۱۰ درصد خدمات دیالیز کشور را تامین می نمایند و باقی بار تامین بر عهده دانشگاه ها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر معاونت راهبردی ریاست جمهوری با تامین مالی ما را حمایت کند اظهار داشت: با این حمایت می توانیم قرار داد خرید ۷۵۰ دستگاه دیالیز دیگر را منعقد کنیم تا ارائه خدمات دیالیز در کشور ارتقا پیدا کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.