۷۶ زخمی در تظاهرات معدنچیان اسپانیا

جام جم آنلاین: درگیری معدنچیان معترض اسپانیایی با نیروهای پلیس در مادرید، تاکنون بیش از هفتاد و شش مجروح به دنبال داشته است.


به گزارش واحد مرکزی خبر،گزارشگر شبکه پنج تلویزیون فرانسه در اسپانیا گفت، در تظاهرات معدنچیان اسپانیایی در مادرید در روز چهارشنبه و درگیری بین معدنچیان و پلیس؛ هفتاد و شش نفر مجروح و هفت نفر نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

این درگیری ها به طور کم سابقه ای در اسپانیا به خشونت کشیده شد. معدنچیان اسپانیایی برای تحقق خواسته های شان خود را برای هر اتفاقی آماده کرده‌اند.

تظاهرات معدنچیان در مادرید نشان داد این کارگران تا چه اندازه ای از حمایت های مردم این کشور برخوردار هستند.

مجری با اشاره به شایعاتی در خصوص ادامه راهپیمایی معدنچیان اسپانیایی تا بروکسل، از گزارشگر شبکه در مادرید در این باره سوال کرد. گزارشگر شبکه پنج پاسخ داد: «معدنچیان دیروز پیش از ورود به مادرید تصمیم خود مبنی بر ادامه راهپمایی تا بروکسل را اعلام کردند.

این تصمیم خوشایند دولت دست راستی اسپانیا نبوده است. اما دولت ماریانو راخوی که قصد عقب نشینی در برابر معدنچیان را ندارد، همچنان به سیاستهای ریاضتی خود ادامه می دهد. او امروز از صرفه جویی شصت و پنج میلیارد یورویی و افزایش مالیات بر نرخ ارزش افزوده و تصمیماتی از این دست سخن به میان آورد.

به طور قطع این طرح ها خوشایند مردم و از جمله معدنچیان نخواهد بود. آنها از ادامه اعتراضات خود سخن به میان آورده اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.