۷۸۰ مرکز مشاوره با اخذ مجوز از بهزیستی در کشور فعال است

‘کاظم نظم ده’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مردم باید بدانند که نحوه فعالیت این مراکز مشاوره با کلینیک و دفاتر مشاوره بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه مجوز دفاتر مشاوره و کلینیک ها از سوی سازمان نظام روانشناسی در کشور صادر می شود، گفت: عملکرد این مراکز همانند مطب پزشکان صورت می گیرد اما در مراکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی، یک گروه کامل شامل مددکار و روانشناس در خدمت مراجعه کنندگان هستند.

به گفته نظم ده، این مراکز همچنین خدمات مشاوره در بخش های مختلف و مباحث روانشناختی را نیز به مردم ارایه می کند.

وی با بیان اینکه ۲۶ مرکز مشاوره سازمان بهزیستی دولتی هستند، گفت: همچنین ۱۷۷ مرکز در کل استان ها نیز به مشاوره ژنتیک اختصاص دارد.

این مسوول در سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: صاحبان مرکز مشاوره ژنتیک، پزشکان عمومی هستند که با گذارندن دوره ۱۲۶ ساعته، مشاوره های لازم را به خانواده ها یا زوج های قبل از ازدواج ارایه می دهند.

وی گفت: متاسفانه بیشتر زوج های جوان به دلیل هزینه های بالا و معاینات تخصصی از مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک در کشور خودداری می کنند.

نظم ده با بیان اینکه البته سازمان بهزیستی خدمات مشاوره خود را با قیمت های مناسب و در برخی موارد رایگان ارایه می کند، گفت:سال گذشته، ۱۴۰ هزار نفر از آموزش های پیش از ازدواج در این مراکز بهره مند شدند.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۶۹*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۵۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.