۷۹۴ عضو شرکت های هرمی بازداشت شدند

۳۰م دیماه ،

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از دستگیری ۷۹۴ عضو شرکتهای هرمی در کشور خبر داد و گفت: میانگین سنی ۶۲ درصد دستگیر شده‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

ممتازنیوز: رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از دستگیری ۷۹۴ عضو شرکتهای هرمی در کشور خبر داد و گفت: میانگین سنی ۶۲ درصد دستگیر شده‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

سرهنگ مهرداد امیدی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت شرکتهای هرمی و برخورد پلیس با این شرکتها اظهار داشت: در ۹ ماهه اول امسال ۵۵۲ پرونده در رابطه با شرکتهای هرمی در پلیس آگاهی تشکیل شد در حالیکه ماموران توانستند با اقدامات اطلاعاتی ۵۳ دفتر این شرکتها را شناسایی و پلمپ کنند.

وی با بیان اینکه استان البرز با ۲۳ دفتر رکورددار بیشترین دفتر پلمپ شده در کشور است، افزود: اصفهان با هشت دفتر، مازندران هشت دفتر، تهران بزرگ ۶ دفتر،غرب استان تهران با ۴ دفتر و گیلان و گلستان در رتبه های بعدی قرار دارند.

۶۲ درصد دستگیر شدگان ۲۹ تا ۳۰ سال می باشند

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از دستگیری ۷۹۴ عضو هرمی خبر داد و گفت:۶۲ درصد دستگیر شدگان شامل ۴۹۴ نفر را جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال تشکیل می دهند. ضمن اینکه ۱۶۴ نفر بین۳۰ تا ۴۰ سال می باشند. سن اعضای هرمی نسبت به قبل کاهش یافته است.

کاهش ۸۰ درصدی فعالیت هرمیها در پایتخت

امیدی با اعلام تغییر محل فعالیت شرکتهای هرمی از پایتخت به بعضی مناطق کشور، تاکید کرد: تا قبل از اجرای طرحهای برخورد با سرشبکه ها و لیدرها در پایتخت از سال ۸۹،فعالیت ۹۱ درصد دفترها و شرکتها در تهران بود وفعالیت این اشخاص در پایتخت متمرکز شده بود اما با برخوردهای انجام شده اکنون فعالیت در تهران به ۱۱ درصد کاهش یافته است. بعضی از این شرکتها فعالیت خود را به استان البرز و غرب استان تهران منتقل کرده اند.

شگرد تازه جذب زیرشاخه توسط هرمی ها

وی در خصوص آخرین شگردهای جذب توسط هرمی ها گفت: بیشتر اعضای هرمی غیربومی می باشند که از استانهای غربی، جنوبی و جنوب شرق به بهانه کار به اطراف پایتخت کشانده شده و جذب این گروه ها می شوند. بعضی از زیرمجموعه ها نیز توسط وابستگان و فامیل جذب می شوند. این اشخاص پس از جذب به بهانه اینکه در تهران کار پیدا کرده اند از خانواده های خود برای اجاره خانه پنج تا ۱۰ میلیون تومان می گیرند و آن را در اختیار سرشاخه ها قرار می دهند. لازم است که خانواده ها در این مورد با انجام تحقیقات کامل پول را در اختیار فرزندشان قرار دهند.

فعالیت شرکت هرمی تازه نداریم

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اعلام اینکه امسال فعالیت تازه هرمی نداشته ایم، گفت: آخرین شرکت فعال، گاما نت در استان اصفهان بود که ۸۵ نفر از سرشبکه ها و مدیرانش شناسایی و دستگیر شدند. پنج دفتر این شرکت شناسایی و پلمپ شد در حالی که ۸۳ هزار نفر عضو آن بودند.

هشدار به صاحبخانه ها در مورد اجاره خانه به هرمی ها

امیدی در پایان با اخطار به صاحبخانه ها در مورد اجازه مسکن به هرمی ها تصریح کرد: خانه ها و دفاتر هرمی ها با حکم قضائی در طول مدت اجاره پلمپ می گردد. اشخاص هنگام اجاره دادن دفتر و خانه هایشان به اشخاص مجرد با تعداد بالا باید دقت کنند و رفتار و رفت و آمدها را در صورت مشکوک شدن کنترل کنند. بنگاههای معاملات ملک نیز باید در هنگام عقد قرار داد حتما در اجاره نامه قید کنند که خانه یا دفتر برای فعالیت هرمی نیست.

خبرگزاری مهر


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.