۸ اثر منفی طلاق بر سلامت افراد

 
خبرگزاری آریا-نتایج مطالعات مختلف نشان می دهد، طلاق بر سلامت روحی و جسمی افراد تاثیر منفی می گذارد و آثار و عوارض آن طولانی مدت است.
به گزارش خبرنگار زنان و خانواده آریا به نقل از «نیوزویک» در این نوشتار به ۸ مورد از پیامدهای منفی طلاق  اشاره می شود.

بی خوابی: بی خوابی ثانویه که در مقاطع خاصی از زندگی رخ می دهد، ممکن است به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود. افرادی که طلاق گرفته اند به دلیل استرس و تغییر برنامه روزانه شان دچار بی خوابی می شوند که حتما باید این مشکل را با پزشک درمیان بگذارند.

ضعیف شدن سیستم ایمنی: استرس یکی از جدی ترین پیامدهای طلاق است که تاثیر سوئی بر سلامت فرد می گذارد و باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می شود. به همین دلیل در این افراد احتمال ابتلا به بیماری های مختلف وجود دارد.

سندروم متابولیک:وجود ۳ عامل خطرناک در کنار هم یعنی چربی دور کمر، افزایش فشار خون و بالا بودن قند خون سندروم متابولیک را ایجاد می کند. افرادی که دچار افسردگی می شوند دچار این سندروم می شوند. طلاق خطر بروز افسردگی به خصوص در زنان را به همراه دارد.

بیماری قلبی: طلاق، خطر بیماری قلبی را تا ۲۰درصد افزایش می دهد. ارتباط بین استرس و بیماری های قلبی در زنان بیشتر است.

افزایش وزن: افرادی که طلاق می گیرند، دچار افسردگی می شوند و ممکن است افزایش وزن زیادی پیدا کنند.

از دست دادن سلامت: بسیاری از افراد که طلاق می گیرند ورزش را کنار می گذارند. خستگی و استرس که از جمله عوارض روحی ناشی از طلاق است، انگیزه افراد را برای ورزش کردن کاهش می دهد.

مشکلات حرکتی: محققان دریافتند، افرادی که طلاق را تجربه کرده اند نسبت به دیگران، ۲۳درصد بیشتر با مشکلات حرکتی مانند بالا رفتن از پله ها یا پیاده روی کوتاه روبه رو می شوند.

تغییر خلق و خو: طلاق در برخی موارد به افزایش استرس و افسردگی منجر می شود. زنان به علت عوامل هورمونی که روی مواد تنظیم کننده خلق و خو تاثیر می گذارد به تغییر خلق و خو مستعدترند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.