۸ تن از اعضای هیات مدیره باشگاه فوتبال قاضی آنتپ ترکیه تعلیق شدند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، دادگاهی در ترکیه پس از بررسی کیفرخواست دادستانی ، اتهام این افراد مبنی بر دست داشتن در فساد مالی را پذیرفت و حکم تعلیق هشت از اعضای هیات مدیره این باشگاه را صادر کرد.

پلیس ترکیه پیش از این ، ۱۵ تن از مسوولان باشگاه فوتبال قاضی آنتپ اسپور را که در لیگ فوتبال باشگاه های برتر این کشور حضور دارد ، به اتهام فساد مالی بازداشت کرده بود.

در میان دستگیرشدگان ‘ ابراهیم کیزیل’ و ‘محمد کیزیل’ رییس و نایب رییس باشگاه فوتبال قاضی آنتپ اسپور نیز وجود دارند.

دادستان شهر قاضی آنتپ اعلام کرد: تحقیقات در خصوص ۴۶ تن از افراد به اتهام فساد مالی در این باشگاه آغاز شده است که اتهامات ۳۱ نفر از آنان در حال بررسی است.

وی گفت : اتهامات وارد شده به دست اندرکاران باشگاه فوتبال قاضی آنتپ اسپور ، ارتباطی به فساد و تبانی در فوتبال باشگاه های برتر ترکیه ندارد.

دادستان شهر قاضی آنتپ افزود : تحقیقات درباره فساد مالی در باشگاه قاضی آنتپ اسپور از پنج سال پیش آغاز شده است و مدارک لازم در این خصوص جمع آوری شده است.

در پی رسوایی تبانی و ارتشاء در فوتبال باشگاه های ترکیه، محاکمه ۹۳ تن از متهمان در استانبول آغاز شده است.

سال گذشته پس از دستگیری دهها نفر به اتهام تبانی و ارتشاء در فوتبال ترکیه، محاکمه ۹۳ نفر از جمله ”عزیز یلدریم” رییس باشگاه ”فنرباغچه” ترکیه در دادگاه منطقه سیلیوری استانبول آغاز شد.

یلدریم متهم به تشکیل گروه غیرقانونی برای کسب درآمدهای نامشروع است. وی متهم دوم در پرونده یاد شده است.

متهم ردیف اول پرونده، رییس باشگاه ورزشی ”گیره سون” است که متهم به تشکیل یک گروه مسلحانه شده است.

ادعانامه های تنظیم شده از سوی دادستان در ۴۰۱ صفحه به دادگاه استانبول ارائه شده است و در ادعانامه تنظیمی نام هشت تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال باشگاههای ترکیه به اتهام تبانی در مسابقات ورزشی ذکر شده است.

در بین متهمان این پرونده، علاوه بر روسای برخی باشگاههای ورزشی، برخی فوتبالیست های سرشناس ترکیه از جمله ”امید کاران” نیز مشاهده می شود.

مساله تبانی در فوتبال ترکیه طی سال گذشته میلادی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در این کشور بود.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در ماه های گذشته و در پی طرح ادعاهای مربوط به تبانی در فوتبال ترکیه، خواهان انجام تدابیر تنبیهی جدی از سوی فدراسیون فوتبال این کشور درباره تیم های حاضر در لیگ برتر ترکیه بود و گفته می شود تا ماه آوریل به ترکیه در این زمینه مهلت داده است.

خاورم ** ۲۳۰**۱۴۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۰۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.