۸ دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران با حضور ۱۴ کشور برگزار می گردد

۱۴فروردین۱۳،

۸ دوره مسابقات روبوکاپ ایران ۲۰۲۴ با حضور ۳۹۰ تیم از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار می کند

به گزارش خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران: دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه ‌آزاد قزوین در نشست خبری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: در سال تحرک و پیشرفت اقتصادی از روز ۱۴ فروردین به مدت ۲ روز بخش ستاپ مسابقات آغاز به کار کرد و از ۱۶ فروردین به مدت ۳ روز مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد با حضور ۳۹۰ تیم از کشورهای مختلف جهان کار خود را آغاز می کنند.
 
وی در ادامه در خصوص برگزاری سمپوزیوم یک روزه ی دانشگاه آزاد قزوین عنوان کرد: ۱۷۴ مقاله از ۶ کشور جهان برای شرکت در این سمپوزیوم ارائه شده است که از بین این مقالات ۴۸ مقاله ی منتخب در ۵ پنل در واحد قزوین ارائه می گردد.
 
موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین اظهار داشت: بیش از ۱۳۰۰ تیم برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده بودند که از بین این تعداد تیم ۳۹۰ تیم پذیرفته شدند.  ۴۰ تیم از ۱۴ کشور خارجی در این مسابقات شرکت دارند.
 
وی عنوان کرد: امسال در بخش ربات امدادگر شاهد همکاری ربات های پرنده و رباتهای زمینی خواهیم بود که وظیفه ی شناسایی مسدومین و ارائه ی علائم حیاتی را دارد در این بخش ۲۰ تیم از جمهوری اسلامی ایران و ۲ تیم خارجی شرکت دارند.
 
وی در خصوص برگزاری مسابقات رباتهای زیر آب خاطر نشان کرد: مسابقات رباتهای زیر آب از امروز با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه های مختلف در استخر دانشگاه علوم تحقیقات به مدت ۲ روز کار خود را آغاز می کند.
 
وی در پایان در خصوص اهداف برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ عنوان کرد: این مسابقات با هدف ترویج علمی کار خود را آغاز کرد این ترویج با همکاری اصحاب رسانه محقق شد به طوری که سال اول ۸۵ تیم متقاضی شرکت در این مسابقات را داشتیم و امسال پس از گذشت ۸ سال بیش از ۱۳۰۰ تیم از سراسر جهان متقاضی شرکت در این مسابقه ی بین المللی می باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.